Avatar billede horizon Nybegynder
25. december 2010 - 17:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kodeformattering i Visual Studio 2010 Pro

Jeg er normalt vant til at sidde og arbejde med Java i NetBeans og har derfra en funktion jeg savner og som jeg håber der måske er en der kan hjælpe mig med at finde i Visual Studio 2010.

Hvis jeg paster noget kode ind fra en webside, indsættes det nogle gange som en lang streng.

I NetBeans var/er jeg vant til at bruge [ctrl] + [alt] + [f] og så er alt flot formateret (med mindre der er // kommentarer, men man er godt på vej).

Findes der en lignende genvej i VS? Jeg har fundet frem til [ctrl] + [k] + [d] / [f], men den ombryder ikke koden efter bl.a. "{" eller ";"

Findes der en anden genvej, eller en indstilling der gør dette, eller skal/bør jeg anskaffe mig f.eks. ReSharper plugin'et?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. december 2010 - 18:08 #1
Jeg plejer at bruge [CTRL] + [e] og derefter [CTRL] + [d]

Hvad der formateres efter kan du ændre i indstillinger

Tools -> Options -> Text Editor -> [Sproget] -> Formatting

Og så bare ændre efter dine foretrukne indstillinger
Avatar billede johny Nybegynder
25. december 2010 - 19:41 #2
Nu er det ved at være længe siden jeg har brugt NetBeans, så jeg kan ikke huske den eksakte opførsel af programmet, men der er masser af muligheder direkte i VS. ReSharper er mere til at hjælpe dig med at skrive kode hurtigt, samt at analysere den eksisterende kode eller refaktorere den.

Men du kan også indstille hvornår koden formateres, og som standard er der ikke slået særlig meget til. Skriver du derimod i VB.NET så vil koden stortset konstant formatere sig selv.

Men ja, heinzdms har pointeret hvor du kan finde de fleste af indstillingerne.
Avatar billede horizon Nybegynder
13. januar 2011 - 16:28 #3
Jeg takker mange gange :D Smid et svar begge to hvis I vil have points :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
13. januar 2011 - 17:07 #4
Jeg lægger et svar her.
Avatar billede johny Nybegynder
14. januar 2011 - 09:19 #5
Nah jeg supplerede bare, håber du fik det ud af det du skulle bruge. :)