Avatar billede egmose Novice
25. december 2010 - 15:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværk Windows 7 og xp

Hejsa.
Jeg har 2 pc´er i hjemmet, som pt. Ikke er på internettet.. Derfor håber jeg og kunne finde en guide her, som jeg kan smide på en usb nøgle ås jeg kan få det til og virke..

Jeg har en Bærbar med windows xp pro, tilsluttet netværket trådløst & en Stationær med windows 7 ultimate, som er forbundet til netværket med kabel - Begge er 32 bit.

Til den stationære er der tilsluttet en ekstern harddisk som jeg meget gerne vil kunne se på den på bærbare, med både læse og skrive rettigheder..

Har prøvet den indbyggede wizard, både i xp og 7, det virker bare ikke..

Nogen forslag? :S
Avatar billede Techwork Praktikant
25. december 2010 - 19:18 #1
Kan de 2 maskiner pinge hinanden?
Har du slået firewall fra på din Windows 7 maskine? Ellers kan det være det der er galt.
Avatar billede Nicolai96DK Nybegynder
25. december 2010 - 19:37 #2
hvilket antivirusprogam har du?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
26. december 2010 - 00:00 #3
har haft den konfiguration kørende herhjemme.

Ingen problemer, jeg opsatte en "hjemme netværk" på den ene og tilsluttede den anden bagefter, no problem.
Avatar billede olekaare Juniormester
09. januar 2011 - 15:18 #4
Du skal selvfølgelig have etableret et fælles netværksnavn,ligesom du ikke må køre med faste IP-adresser, så skulle der komme hul igennem. Bøvlede selv med mit netværk bestånde af XP- og Windows 7 maskiner lige indtil, jeg fandt ud af at det ikke duede med faste adresser.
Husk også at delingsindstillingerne for netværksprofilerne i Windows 7 er sat korrekt op; mange snubler her med en ukorrekt opsætning.

mvh
Avatar billede egmose Novice
12. april 2011 - 19:58 #5
LUkketid