Avatar billede Kiaallentoft Nybegynder
25. december 2010 - 14:20 Der er 3 kommentarer

Skabelon

InDesign - Skabeloner

Jeg leder efter muligheden for at lave skabeloner i InDesign, hvor kun udvalgte placeholders kan tilrettes.

1. Jeg designer/opretter skabelonen.
2. Brugeren åbner filen i et andet program og laver rettelser, kun i de områder jeg har bestemt.
3. Gem, luk eller eksport.

Findes der et program der kan netop det, eller hvilke andre muligheder har jeg?
Avatar billede prodic Mester
25. december 2010 - 14:42 #1
Du leder efter Adobe InCopy - kan netop det.
Avatar billede Kiaallentoft Nybegynder
25. december 2010 - 15:02 #2
Okay, det vil jeg lige kigge lidt nærmere på. Har jeg ikke hørt om før. Tusind tak.

Den bruger der skal åbne filen - skal denne have adobe incopy, for at det virker?

- ved du om der findes noget billigere alternativ?
Avatar billede prodic Mester
25. december 2010 - 15:19 #3
Det er heller ikke verdens mest benyttede program, men det har absolut sine fordele i visse produktionsflows.

Brugeren der skal have åbne filen skal have Adobe Incopy. Korrekt.
Brugeren der forbereder filen skal dog lave begrænsningerne direkte i InDesign.

Mig bekendt findes der ikke billigere alternativer.