Avatar billede KSAndersen Nybegynder
24. december 2010 - 15:55 Der er 12 kommentarer

Partner: Programmør Partner søges, php/asp, javascript, css, html

Hej
Jeg søger en dygtig programmør som PARTNER i mit websiteprojekt. Websitet skal opbygges efter det velkendte "auktionskoncept".

Du skal være i stand til selvstændigt at opbygge et fuldt dynamisk website med database og diverse funktioner til kunder og leverandører i php/asp, css, html og evt. javascript.

Som partner og sparingspartner skal du have samarbejdssvilje, tillid og mod fra start til slut.

Det er vigtig at du kan arbejde selvstændigt og er god til at lytte og kommunikere. Du skal være udviklingsorienteret, kreativ og kunne forholde dig til skrift sort på hvidt.

Bliver websitet en succes, vil jeg tage nogle større skridt med det formål at udvikle mine ideer til en egentlig virksomhed. Jeg vil i den forbindelse helt sikkert få brug for yderligere programmering til dette. Der kan du komme ind i billedet igen, hvis du har interesse.

Jeg er 23 år, bor i Berlin, har familie på Fyn og Jylland. Du er altid velkommen til at stille spørgsmål til mig.

Jeg forventer at vores samarbejde bygger på tillid og fælles interesse for at få projektet til at gå op i en højere endhed.

Opgavens omfang estimerer jeg til omkring 120-160 timer for en uddannet programmør, men helt ærligt så vil jeg gerne høre DIT bud.

Aflønningen er andelen i websitet. Du vil være min partner og vi vil være på lige fod med aflønning og investering i projektet. Du er den partner jeg kan spare med, udvikle mine ideer og "dele kagen" med i to lige store stykker. Du vil være ansvarlig for programmeringen, udviklingen og den løbende drift af websitet. Jeg vil være ansvarlig for udviklingen og den løbende drift af alt andet i virksomhedsprojektet.

Lad mig høre fra dig, hvis du har interesse.

God jul og venlig hilsen,
Kim Skovhus Andersen
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
24. december 2010 - 18:19 #1
Hvorfor kigger du dog ikke bare på f.eks. Drupal - og laver hele lortet selv?
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
24. december 2010 - 18:36 #2
PS:

Iøvrigt er det jo velkendt, at folk som her beder om betalt hjælp til 'oprettelse af en idé' er plattenslagere. Da du ovenikøbet beder om hjælp til at kopiere et velkendt koncept, kan jeg kun se dig som retarderet plattenslager.
Avatar billede jps6kb Novice
24. december 2010 - 23:49 #3
Jesper: det er grov så hårde ord du giver med på vejen uden at komme med noget konstruktivt?

KSAndersen: hvad er det, du kommer til bordet med? Har du en plan på skrift inden opstart eller er det 'bare' en idé du gerne vil have realiseret. Jeg vil sige det med det samme, at du finder ikke mange kvalificerede folk, som hopper med på det, med mindre du har eller starter en virksomhed i forbindelse med projektet. Timerne kommer jo helt klart til at ligge ved udvikleren, og ud fra det du skriver, så lyder det ikke som om du regner med, at der kommer et overskud?

Men lad mig da høre fra dig om ikke andet. Måske kan vi finde ud af noget. Skriv til mig på kim[a]b-web.dk
Avatar billede webweaver Praktikant
25. december 2010 - 01:37 #4
Hold da op! Hvad i hulen er dit problem jesperhgh?
Er du komplet sindssyg eller hvad?

Hvis du ikke har andet end den slags bs at fyre af, kan du så ikke finde et andet sted end Eksperten at skabe dig?

Fatter ikke at der kan komme sådan nogle useriøse kommentare fra folk!
Gider ikke at se på det, så anmelder det sgu ...
Avatar billede KSAndersen Nybegynder
25. december 2010 - 03:27 #5
Ja, al kritik er god så længe den er konstruktiv. ;)
Jeg mener, at det er i orden at konceptet er ikke nyt, bare ideen er god og kan anvedes kommercielt.
To hoveder tænker bedre et et og en god ide kræver masser af sparing og rådgivning.
Jeg har brug for at få kompetencer med ind i projektet og derfor synes jeg at der er naturligt at udlove en andel tilgengæld for disse kompetencer.
Jo, Kim, jeg forventer at projektet giver overskud, men jeg er usikker på budgettets størrelse. Derfor er det vigtigt at projektet er så omkostningsfattigt som muligt.
Jeg har en halv forretningsplan på skrift og arbejder i disse feriedage på at få den komplette plan udarbejdet.
Derefter giver jeg lidt mere lyd fra mig. I er velkommen til at stille yderligere spørgsmål, så længe det er ikke konkret er til selve ideen, selvfølgelig ;)

- Kim
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
25. december 2010 - 07:50 #6
min kommentar er grov - også for grov, det erkender jeg. og det vil jeg også gerne beklage (hvis nogen skulle have brug for det)

Baggrunden er min egen dyrekøbte erfaring med 'projekter' hvor programmøren investerer TID og idé-manden investerer IDÉEN - og så deler vi, når skidtet kører. I et af mine tilfælde af dyrekøbte erfaringer viste det sig, at projektet i virkeligheden ejedes af en tredie mand, som jeg aldrig så (jeg så heller ikke hans checkhæfte). Men her kan man jo, med god grund, kalde mig naiv. Men det er skide svært at holde fingrene fra tastaturet når idéen fanger én.

Men igen: jeg beklager tonen i mit tidlegere indlæg.
Avatar billede The_Buzz Novice
25. december 2010 - 10:14 #7
Jesperhgh var grov, men han har altså fat i noget her.

Jeg er fuldtids freelance programmør, og jeg rører aldrig de her partner tilbud med en ild tang.

Får dem ellers tilbudt et par gange om ugen, men takker altid nej.

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal bruge tid (aka tabt indtægt), til at programmere noget der "måske" bliver til noget stort, ud af at programmere en person's ide ned på kode. Kort sagt investere 99% af alt tid forbrugt til at udvikle konceptet - for at eje måske 50% af det.

Efter min mening er det bullshit. Jeg har tidligere brændt næsen - som jesperhgh - ved at bruge 100+ timer til at programmere noget, der aldrig blev til noget. Det er tidsspilde som jeg ellers kunne have brugt sammen med min familie istedet for at stjæle tiden fra dem.

Jeg trives som PHP Freelancer www.modified.dk , jeg har nok kunder - jeg har tilfredse kunder - hvorfor skulle jeg tage nogle opgaver ind jeg med 99% sikkerhed aldrig ser indtægter fra, og som jeg kun ejer 50% af - fordi folk har fået en idé?

Mit råd til ide manden:
Spar penge op, lån eventuelt pengene i banken
Start dit eget ApS eller AMBA / SMBA
Ansæt en freelance programmør med mange års erfaring.

Du ejer nu 100% af projektet selv.. I stedet for 50% - og hvis du virkelig har tiltro til dit produkt, så er du vel også interesseret i at låne eller spare sammen - og risikere at tabe pengene på gulvet - mod at eje 100%?
Avatar billede webweaver Praktikant
25. december 2010 - 11:47 #8
Det kan jeg kun give jer ret i. Vi alle har sikkert brændt nallerne på et projekt vi har siddet og udviklet på i x antal timer, hvorefter det er gået op i hat og briller. Det ændrer bare ikke på reglerne for brugen af eksperten og omgangstone m.v! Jeg er ret sikker på at jesperhgh sagtens kunne have delt ud af sine erfaringer, hverken uden at kalde KSAndersen for en plattenslager eller retarderet.

Nå, men nok om det. jesperhgh har jo beklaget, og KSAndersen ser ud til at bære over med det.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
25. december 2010 - 12:36 #9
@buzz #7:

Det var netop ordet 'partner', som triggede mine fingres midlertidige autonomi overfor tastaturet.

Har man en god (nok) idé, så starter man ikke med at hyre folk - så starter man med at finde financiering. Forestil dig, at en mand tilbød dig en skovl - og udsigten til en formue - hvis du vil grave efter diamanter i hans have.

venligst - jo, det mener jeg (trods alt) ;o)

/jesper
Avatar billede KSAndersen Nybegynder
25. december 2010 - 14:38 #10
Der er efter min mening tillagt mit indlæg en anden betydning, end jeg mener er i orden.
Når jeg skriver, at jeg vil være ansvarlig for udviklingen og den løbende drift af alt andet i virksomhedsprojektet, er det ikke kun "investeringen af ideen". Det er bl.a. grunden til at jeg ikke vælger at bruge tid på at sætte mig ind i Drupal. Jeg investerer min tid i at udarbejde en forretningsplan. En plan der indeholder detaljer om projektets kort- og langsigtede mål, mission, nøgle til succes, firmaet og dets ejere, den service vi sælger, markedet, vores målgruppe(r), målgruppestrategi, branchen, konkurrenter, salgsstrategi, markedsføring, SWOT-analyse, ledelsen, økonomien som dækker åbningsbalance, financering, likviditetsbudget og endelig strategi og implementering. Jeg investerer min tid i at drive forretning. Der skal juridisk oprettes et firma sort på hvidt, som skal administreres, der skal føres resultat-, budget og momsregnskab, følges op på salgsresultaterne, planlægges markedsføringstiltag, og diverse papirer skal sendes frem og tilbage til godkendelse.

Udsigten til en formue kommer kun, hvis nogen har en god ide, er åbne og villige til levere et stort stykke kvalitetsarbejde og tage den risiko der følger. I ethvert sats er der også en risiko for at tingene går galt og derfor er det klart at jeg ikke kan sidde og love guld og grønne skove.
Nøjagtigt sagt investerer du 99% af tiden på udviklingen og driften af websitet, men der ligger en mindst ligeså stor indsats bag selve håndværket.
Ordenligt forarbejde og aftaler på skrift er uundværeligt.
Efter min mening har nogen brændt næsen, så slemt, at de har "lært", at samarbejde med andre er lig med ultimativ failure.
Jeg har da også selv brændt næsen et par gange, men det lærer jeg af.
Efter min mening er det ikke interessant at indlede et samarbejde, med en som føler at man stjæler tiden fra sin famliie ved at være 100% med i et seriøst projekt.

Jeg mener at det er vigtigt at trække en skarp grænse mellem forretning og privatliv og det er netop grunden til at jeg som 23-årig ikke hovedløst kaster 15-20.000 kr. i en god ide. Jeg har et privatliv, der involvere studieplaner inden længe og det koster penge.

Hvis en mand tilbød dig en skovl - og udsigten til en formue- hvis du vil grave efter diamanter i hans have, og du hverken vidste hvordan du kunne komme gennem det øverste lag asfaldt eller hvor diamanter helt præcist er begravet - ville du så hovedløst begynde at hakke ned i det 10 cm. tykke lag asfaldt med skovlen? Eller ville du bede en makker med en gravko om hjælp mod en afløning?

Endeligt vil jeg bare refere til mit første indlæg her på eksperten.dk, der hedder "Freelancer søges", hvor jeg netop blev råddet til at søge efter en partner. Ikke bare fordi jeg kan, men fordi det giver god mening.

- Kim
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
25. december 2010 - 16:26 #11
@ kim #10
(og jeg håber, at mine undskyldninger ovenfor, for min 'kategorisering' af dig, er forstået)

Jo, Kim, det lyder altsammen meget godt. Men bygger din antagelse af, at din idé er god, på noget reelt markeds-behovs-mæssigt materiale, eller er det bare en mavefornemmelse. Hvis du overfor en investor kan sansynliggøre, at din idé har en plads på markedet, som ikke allerede er besat. Eller ,hvis pladsen er besat, er bedre end kunkurrenten - så vil du naturligvis kunne få en investor med på idéen.

Men dit ambitionsniveau - synes jeg - er ikke ret meget over gulvhøjde, når det du mener skal investeres i idéen er din og en tilfældig programmørs tid. (jeg ved godt hvordan Skype startede, jeg ved godt hvordan Google startede - jeg er endog så gammel, at jeg kan huske da Bill forlod IBM) - men hvad er odds for din idé?

jeg vil ikke lyde som en lyseslukker, men (med al respekt - virkelig), find en kammerat på dit studie at slå dig sammen med - så er du også tættere på et af ovennævnte eksempler.

bedste hilsner - og held og lykke (når du om få år sælger dit firma til USA vil jeg bide i mit gulvtæppe - men af glæde på dine vegne)

/jesper
Avatar billede KSAndersen Nybegynder
25. december 2010 - 22:38 #12
Jepser, den er helhjertet forstået og godtaget.

Der er skriftlig dokumentation på vej. Jeg arbejde på fuld tryk i disse dage og der begynder sig så småt at danne sig et samlet billede. Jeg vil fastholde mit realistiske syn på ideen og dens muligheder, og mine ambitioner er store. Det lover jeg.

Tak for din vedholdende, og mere konstruktive, kritik ;)

- Kim