Avatar billede vision-jsp Nybegynder
23. december 2010 - 16:54 Der er 1 kommentar

Windows 2008 Backup

Hej eksperter,

Kan en forklare mig nogen omkring Windows 2008 backup; jeg har opsat backupén til at køre dagligt på USB diske. Først og fremmest tages naturligvis en fuld backup og derefter differencer.

Når jeg så skifter disken ud (har altid én på en anden lokation) tages tilsyneladende igen en fuld og derefter diff.

Men når jeg så skifter tilbage igen lader det til at der tages en ny diff. backup - hvad er de diff i forhold til? Er det altid differencer i forhold til den fulde backup som ligger på SAMME disk?

Jeg tænker på hvad der vil ske såfremt jeg får behov for at restore og har mistet den ene disk (den dør eller huset brænder...)?

Og et tillægsspørgsmål: hvordan kan man se de faktiske backup filer? Jeg ville være lidt mere tryg hvis jeg kunne se filerne i en stifinder, men det kan man tilsyneladende ikke når disken er allokeret til backup?

Jakob
Avatar billede lmcb Nybegynder
17. maj 2011 - 15:32 #1
Hej Jakob

Jeg har ikke selv haft det kørende på den måde med 2 diske så jeg er ikke helt sikker på hvordan det opfører sig. Har du kun et job på serveren som bare tager backup til et drevbogstav også har du sørget de 2 diske har det samme drevbogstav når de bliver tilsluttet? Hvor tit skifter du diskene? jo oftere jo bedre og jo mindre dage mister du hvis uheldet er ude.

Når du skifter tilbage til en "brugt" disk må det være diff i forhold til indholdet af disken

I tilfælde af restore burde det ikke betyde noget du mangler den ene disk hvis den opfører sig som du beskriver.

Du kan få en snært af de faktiske filer på disken ved at bede den om at lave restore af files and folders, så kan du se hvad du kan restore (ved godt det er en lidt tynd metode, men det virker)