Avatar billede fasterlars Nybegynder
23. december 2010 - 00:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bedste løsning til streaming af film til tv - med subs

Hej.

Jeg har brug for lidt tips til løsning af følgende problemstilling:

Jeg har en pc i det ene værelse, og et tv i det andet (nyere fladskærms model). Jeg ønsker at kunne se film som ligger på min pc, ovre på mit tv. Følgende er krav:

1. Det skal være så let en løsning som muligt.
2. "Alle" film formater skal kunne understøttes
3. Der skal i alle tilfælde være mulighed for understøttelse af undertekster på filmene
4. Om muligt skal det være muligt at arbejde på pcen, imens filmen vises på tvet.

Jeg har forsøgt mig med dlna, men det er ærlig talt en ringe standard man kan fiddle med i mange timer for at få til at virke - og så understøtter det umiddelbart ikke subtitles, medminder man hardcore dem ind på filmen.
Hdmi direkte virker fint, men det er ikke en holdbar løsning da jeg derved "låser" brugen af min pc.

Er jeg virkeligt nødsaget til at anskaffe mig en boxee/mediecenter eller lign.? Og understøtter denne overhovedet subs?

Håber i kan hjælpe :)

Tak!
Avatar billede kimtheman Novice
23. december 2010 - 00:37 #1
Du skal i stedet tage at købe sådan en fætter:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=481640&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Den afspiller sgu alt, og virker perfekt (Fik den i gave for 1 måned siden).

Læs lidt om den her:
http://www.playonhd.com/dk/ (Havde dog købt den model man kan putte harddisk i som jeg linker til).

Den afspiller alle undertekster som du så også nemt kan vælge størrelse og farve på samt afspiller dine billeder osv.

Der er tit firrmware opdateringer på deres forum side.

Jeg er super glad for min. Og første kan jeg satte den til havde jeg problemer med en afspilning af en film. Og så opdaterede jeg firmwaren og derefter har den afspillet alt uden nogen problemer.
Avatar billede kimtheman Novice
23. december 2010 - 00:42 #2
Skal dog sige der skal en harddisk til oven i prisen.
Købte selv denne harddisk:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_sto/s_sto-hdd1/hdd-sata/hdst31000528as.html

Men den understøtter op til 2Tb.

Og det er nemt at tilslutte den computeren via usb stik og overføre nemt og hurtigt filmne.
Overføre du dvd skiver så får du også menu og det hele med.
Skal du på ferie eller lign. så kan den nemt være i tasken. Og HDMI i tv og strømstik til så køre det.
Avatar billede fasterlars Nybegynder
23. december 2010 - 09:52 #3
Mange tak for dit svar.
Du lyder jo som en sand sælger ;)

Men hvorfor er denne playon bedre end boxee eller WD TV?

Dog lader det til at være et rigtig godt svar du kom med, så bare smid et svar :)
Avatar billede kimtheman Novice
23. december 2010 - 10:27 #4
Tør jeg heller ikke sige om den er.

Men har selv brugt kabel fra Pc til Tv:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2055&ML=304

+ Lyd kabel. Og var noget træt at det kabel rod osv og ikke altid det hele spillede som det skulle.

Men efter boksen kører det bare, nemt og enkelt. Dog også med en pris til ca. 1500kr for det hele. (Men mit kabel kostede omkring en 1000kr for 10-15 meter).

Du kan læse den tråd hvor jeg selv besluttede mig fordi en anden hjalp mig på bedre tanker.

http://www.eksperten.dk/spm/923040
Avatar billede kimtheman Novice
23. december 2010 - 10:27 #5
Ups glemte svaret.