Avatar billede andkre Nybegynder
21. december 2010 - 17:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

udmærket gamer bærbar

Hej jeg har i længere tid været interesseret i at købe en bærbar, som kan trække de nyeste spil. Jeg har imidlertid ikke råd til at lægge mere end 5000-5500kr i en bærbar (fattig studerende). Jeg har således brugt den seneste uge på at undersøge markedet, men kan konstatere, at jeg ikke har meget forstand på skidtet. Jeg er således ikke klar over, hvad jeg bør gå efter. Hvad jeg gerne vil have svar på er:
Hvilke specifikationer bør jeg gå efter i nævnte prisklasse? Det være sig processor, RAM, grafikkort etc.

Det bedste vil selvfølgelig være, hvis i kan linke jeres "bedst-til-prisen"-bærbar :)

På forhånd tak
Anders
Avatar billede redbull-tp Nybegynder
21. december 2010 - 17:41 #1
Jeg ville gå efter noget i denne stil:

http://www.midtdata.dk/hardware_1000196102_Asus-A52JC---15,6-----Windows-7-Home-Premium-64bit.html
Avatar billede kimtheman Novice
21. december 2010 - 18:04 #2
Nu tvivler jeg på du finder en super gamer til de penge. For det er ikke ret meget når vi snakker Bærbar og gamer.

Men ser du på den redbull-tp har fundet så er grafikkort jo ikke meget værd til at game på.
Du kan se grafikkortes placering her:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-310M.22439.0.html
(Kig i søjlen over til højre. Det ligger undet et Class 3 kort).

Kigger du på en af disse 3, så er grafikkortet noget bedre. Og ja de koster også lidt mere.
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4195943;4429641;790457

Grafikkortet i de 3 ovenstående maskiner ligger nogenlunde oppe i toppen i Class 2.
Se placering her:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html

Havde nu ventet nogle måneder mere og sparet lidt ekstra op hvis jeg var dig.
Avatar billede andkre Nybegynder
21. december 2010 - 21:14 #3
Hej tak for de hurtige svar :)

jeg synes det ser meget fornuftigt ud.

@kimtheman: Det er en rigtig god side du linker til (notebookcheck). Det er beskrevet på en simpel, letforståelig måde.

Hvis andre har flere forslag så skriv endeligt.
Avatar billede andkre Nybegynder
21. december 2010 - 21:17 #4
"Havde nu ventet nogle måneder mere og sparet lidt ekstra op hvis jeg var dig"

Som jeg har forstået det, så er det de sidste "minimale" forbedringer som virkeligt koster knaster? Er det muligt at få en væsentligt, og mærkbart bedre bærbar for et par tusinde mere?
Avatar billede kimtheman Novice
22. december 2010 - 15:29 #5
Det kommer jo helt an på, hvad det er man går efter.

Et er, man vil have et godt grafik kort. Og andre vil også have lang batteri levetid.
Nogen vil have som minimum en 17 tommer skærm. Og andre vil have det skal være en bestemt producent osv osv.

Hvis man er tilfreds med en 15,6 tommer skærm, så vil jeg mene det kan betale sig, at spare op til de ca. 7.500kr og købe denne her (Rigtig fin gamer):

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4387038

Processoren ses her:
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=50179

Grafik kortet er et NVIDIA GeForce GTX 285M, og som ligger godt i toppen i Class 1 (Så rigtig godt). Placering ses her:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-285M.23822.0.html
Avatar billede andkre Nybegynder
22. december 2010 - 18:13 #6
Jeg sætter pris på de svar jeg har fået, og har nu en fornemmelse af hvad jeg skal købe. Jeg regner med at spare op til sidstnævnte computer, da jeg HELST vil have en 15,6 tommer skærm (jeg skal også kunne have den med steder...)

Jeg tror jeg lukker den her :) og siger tak for svarene.
Avatar billede andkre Nybegynder
22. december 2010 - 18:15 #7
Jeg kan ikke give dig points kimtheman :P. Der er ikke et afmærkningsfelt ud for dit brugernavn..
Avatar billede kimtheman Novice
22. december 2010 - 18:32 #8
Det er der nu.
Smid gerne info herinde hvis/ når du får den købt.
Avatar billede andkre Nybegynder
22. december 2010 - 20:17 #9
Lige et spørgsmål mere. Har du erfaring med, at bærbarer bliver billigere efter jul? og tror du sidstnævnte bærbar bliver endnu billigere til januar? Jeg giver point nu.
Avatar billede kimtheman Novice
22. december 2010 - 22:35 #10
Marked er hele tiden i bevægelse, og der kommer nyt hele tiden, så derfor bliver de lidt ældre modeller billigere hele tiden.

Men på et tidspunkt må man jo købe, ellers får man jo aldrig noget. Men når du har købt, så ja, der går ikke lang tid før, den du får købt ikke er det samme værd mere.

Men når du har flere penge, så skal der søges igen for at se, hvad man så kan få, da marked som sagt hele tiden er i bevægelse.

Men det har nu altid været sådan med bærbar, at man skal op over de omkring 6500kr, få bare at få noget der ligner en Gamer.

Du skal tænke på, nogle giver gerne omkring de 10-15000kr, for en gamer bærbar.