Avatar billede grene Nybegynder
21. december 2010 - 14:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MAC: Brug af billede i mappe som mappeikon

Hej,

Jeg er rimelig ny mht. til brug af mac, hvorfor problemer desværre opstår.

Opbygning af mappe: Hovedmappe musik, undermappe eks. Aerosmith - big ones, her er så sangene samt albumcover

Alt min musik er kopieret over til mapper, hvor jeg også er diverse billeder at covers mv. liggende. På min gamle pc kunne jeg bruge disse billeder som mappe ikoner så ledes man kunne se cover mv.
Jeg kan simpelthen ikke få dette til at virke på min macbook.
Kan det lade sig gøre?

Desuden har jeg en samlet en mappe der hedder musik og i denne en masse undermapper med de enkelte cd'er. Så opstår problemet når jeg skal bruge cover-flow. Jeg vil gerne have mine billeder op i cover-flowet....lige nu kan jeg bare se an masse blå mapper.
Avatar billede KHHP Juniormester
21. december 2010 - 16:51 #1
Hvis du nu prøver at højreklikke(Ctrl+klik) på din billedfil, som skal være mappebillede, og vælger VIS INFO og så kan du klikke på billedet øverst i VIS INFO-boksen og trykke CMD(apple-knap)+C, derved kopieres billedet, så lukker du VIS INFO-boksen og så åbner du VIS INFO igen, denne gang dog bare for den mappe der skal have det billede, som vi lige har kopieret, som ikon. trykker på billedet øverst i VIS INFO-boksen og trykker CMD(appe-knap)+V.
Så skulle den være der. Sådan skal du bare gøre ved alle dine mapper.
Er ikke helt 100% sikker på om man i VIS INFO-boksen øverst ser en mini-udgave af billedet, eller om der bare er et stykke papir med filtype på. Hvis den bare viser et stykke papir med en filtypen på(f.eks. JPG), skal du selvfølgelig ikke gøre som nævnt. Har ikke brugt Mac i et par måneder, da min maskine desværre var slidt op og ikke virkede mere. Så guiden her er skrevet udfra min hukommelse, som hvis jeg tager fejl finder du nok ud af det.
Avatar billede grene Nybegynder
21. december 2010 - 19:21 #2
Hej,

Ideen er god nok, har også forsøgt dette. Men nu vises mappen bare som en jpeg mappe i stedet for den klassiske blå mappe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2010 - 20:20 #3
Fri debat er til alt andet end IT, og når den rette kategori findes, er det nok bedst at bruge den :)

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/MacOS
Avatar billede grene Nybegynder
21. december 2010 - 20:25 #4
Beklager.

Synes ellers jeg ledte efter et passende sted at poste mit indlæg, uden at finde noget som passede. Kan jeg ændre det til andet forum, nu det er postet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2010 - 20:39 #5
Du kan lukke her og oprette det igen.
Ikke flytte desværre.
Avatar billede grene Nybegynder
06. marts 2011 - 09:25 #6
Lukket