Avatar billede kwudo Nybegynder
21. december 2010 - 09:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Servicepack 1 til vista, derefter crash

Hej alle sammen.

Jeg har netop købt windows office til min bærbare, men da jeg ville installere stod der at det kun var kompatibel med windows vista sp1, windows 7 osv.

Så jeg installerede SP1 fra microsofts hjemmeside.
Og når jeg nu starter min pc op, kommer den med et blåt fejl billede hvorefter den genstarter.

Hvad dælen gør jeg?

- Er helt lost.

På forhånd tak.
Glædelig jul :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2010 - 16:09 #1
Prøv at se om du kan starte op i fejlsikret tilstand (Tryk F8 med det samme under opstart)
Kan du få den op i fejlsikret tilstand prøv dette:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede kwudo Nybegynder
21. december 2010 - 16:12 #2
det kan den ikke, der sker det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2010 - 16:29 #3
Har du en Vista cd rom, så du kan køre en reparation af styresystemet?
Avatar billede kwudo Nybegynder
23. december 2010 - 10:38 #4
nej det har jeg ikke, tror det er harddisken der er stået af.
Hvordan og hvorledes skifter jeg sådan en, i en bærbar?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 11:06 #5
Der er en plade nedenunder der kan afmonteres, så du kan komme ind til den. Disken er sikkert monteret med et par skruer til at holde den fast.
Siger disken mærkelige lyde,siden du tror den er gået?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2010 - 11:08 #6
Det kan ligeså være at den opdatering (sp1) du har lavet er slået helt fejl, så dit styresystem er helt crashet.
Avatar billede kwudo Nybegynder
24. december 2010 - 13:09 #7
har prøvet at installere windows xp istedet, men da jeg vil slette partitionen, skrev den i listen over partitioner "Der findes ingen partitioner"
Avatar billede kwudo Nybegynder
09. august 2011 - 15:47 #8
lukker