Avatar billede gobbel Nybegynder
27. juli 2001 - 14:27 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Opgradering...

Jeg er indehaver af en p2 400mhz med 64ram og voodoo 3 3000 16mb grafikkort...
Mit motherboard er et af typen Iwill.
Modellen er BD100Plus

Grunden til at jeg stiller dette spørgsmål er at jeg mener den skal opgraderes... Derfor spørger jeg eksperten(erne) om hjælp...
Hvad vil være fornuftigst at investere i, når det fortrinsvis er spil, jeg bruger den til...?
Hvilket grafikkort jeg eventuelt skal vælge og hvor meget ram jeg skal/kan have...
På forhånd tak...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. juli 2001 - 14:30 #1
ram, ram og atter ram! ram priserne er meget fornuftige lige nu og 512mb ram koster ikke vildt meget :)
vælg et grafikkort af geforce2-typen! de er også nede i et prisleje der ertil at holde ud!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2001 - 14:31 #2
Overvej MEGET nøje om du i det hele taget VIL opgradere.

Priserne på ganske kraftige PC\'er er helt i bund for tiden. Jeg så for ganske nylig en 1ghz tingest inkl. 17\" skærm for under 6000,- - Din nuværende maskine burde du kunne sælge for 2500-3000 kroner. Jeg tror ikke du kan lave en fornuftig opgradering for differencen :)

NanoQ
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. juli 2001 - 14:34 #3
Der må jeg nok bakke op om nanoq\'s forslag
Avatar billede hadro Novice
27. juli 2001 - 14:37 #4
Ellers køb delene seperat og sammel dem.....det gjorde jeg og det er tildels billigere......det er faktisk ret fed at samle en hel computer fra A-Z....især når den bagefter virker!
En 1.2 GH er billige nu......husk DDR ram...det er fremtiden det næste års tid.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2001 - 14:42 #5
Saml selv er en mulighed. Men nogle af de kanontilbud man for tiden af og til ser, kan man ikke engang hamle op med ved at samle selv.

Og så er der en anden ting... køber du en færdig maskine, har du minimum 1 års garanti på det samlede produkt. Samler du selv, har du kun på de enkelte komponenter.

Personligt gider jeg ikke samle selv. En pc er et værktøj der bare skal fungere :)

NanoQ
Avatar billede lingoman Nybegynder
27. juli 2001 - 14:56 #6
Selv med en ny PCer vil du sikkert også have et geForce2 grafikkort så det må du nok medregne i prisen.  hilsen geo
Avatar billede thomaspckoeber Nybegynder
27. juli 2001 - 15:10 #7
Prøv at se på www.nexusdata.dk. Der har jeg selv lige købt mig en p.c. til en billig penge. Her kan samtidigt du selv komponere din p.c., som du vil have den.
27. juli 2001 - 16:22 #8
det du nok skal kigge efter er efter min mening, noget i retning af:

ca. 1,2 Ghz Athlon med et motherboard til DDR ram
op omkring 512 MB ram
og et grafikkort i stil med G-force2 på min. 32MB

og så er det bare emd at finde ud af om løsdele eller et samlet tilbud er bedst - selv har jeg erfaring for at det bedst kan betale sig at opgradere, hvem har brug for et nyt kabinet, diskettedrev, Cd-rom drev, tastatur, mus og evt. Skærm - ydermere, hvis du selv samler dit grej, så har du 100% styr på hvad det er for noget udtyr du har i din maskine, hvilket godt kan være ganske rart i betragtning af at der nesten heletiden kommer nye drivere og skidt og lort, til de forskellige dele

P.S. - du skal være opmærksom på, at hvis du opgradere fra en pentium til en Athlon, skal du sikkert også have en ny strømforsyning
Avatar billede shamanic Nybegynder
27. juli 2001 - 18:52 #9
kimrosgaard, det bundkort kan nok ikke køre med 512Mb ram klodser!! Det er nok for gammelt.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. juli 2001 - 19:38 #10
jeg skrev heller ikke noget om at han skulle købe én klods med 512mb ram men at 512mb ikke kostede ret meget :)
27. juli 2001 - 19:47 #11
hvis han skal opgradere til noget som helst, skal han alligevel have et nyt bundkort
Avatar billede kimcha Nybegynder
27. juli 2001 - 21:42 #12
Hej med dig her er et lille tip, til hvad du skal bruge som minimum. 800 mhz processor, 128 mb ram og så et geforce 2 af en rimelig kvallitet og så køb dig et godt bundkort der er kun få kroner der adskiller godt fra skidt ( forslag: asus a7v det kører rigtig godt) håber at rådet er til lidt hjælp.
m.v.h
Kim
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. juli 2001 - 13:57 #13
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede kimcha Nybegynder
28. juli 2001 - 14:25 #14
tak for point...