Avatar billede taamas Nybegynder
27. juli 2001 - 14:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Street Fighter

HVis ikke det er (U)lovlig hvor kan man så downloade spillet Street Fighter2. Det er et meget gammelt spil hvor man bare skal smadre andre.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2001 - 14:27 #1
Det kan du ikke gøre lovligt.

Gang på gang påstår folk at \"abandonware\" er lovligt. Men det er ikke korrekt. Kun hvis det ligger til download fra producentens egen hjemmeside.

NanoQ
Avatar billede ezzuk Nybegynder
27. juli 2001 - 15:16 #2
streetfighter 2 er enhver bøde værd!!!! det styrer
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 15:38 #3
Du kan købe min gamle SNES med SFII og ca. 10 andre spil for 800,-
:-)
27. juli 2001 - 16:46 #4
Abandonware kan sagtens være lovligt selvom producenten ikke selv til byder at forære det væk, der er tilfælde vor producenten giver tiladelse til at folk har det liggende til fri afbenyttelse, uden selv at ville spendere båndbredde på det.
27. juli 2001 - 16:46 #5
Har du en Amigaemulator ?
Avatar billede makse Nybegynder
27. juli 2001 - 16:55 #6
Abandon or not, du kan hente det på http://www.stenerpetersen.dk/dl/street2.zip
Avatar billede adagio Nybegynder
27. juli 2001 - 17:50 #7
Jeg kan ikke se hvad der kan være galt i at downloade gamle spil som SF2, det er i hvert fald mange år siden jeg sidst har set en mulighed for at købe spillet!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2001 - 08:49 #8

Security
Software

public-domain software
shareware

warez

Give Us Your
Feedback

Software that is no longer being sold or supported by its publisher. Most abandonware is still considered illegal unless the publisher has re-released the software as freeware.

U.S. copyright laws state that copyrights owned by corporations are valid for 75 years from the date the software was first published. So the current availability of a product is irrelevant to its copyrighted status. Unlike trademarks, copyrights are not considered abandoned if they are no longer enforced. Copyrights do not enter the public domain just because they are no longer commercially exploited or widely available.