Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. december 2010 - 10:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Resize billeder automatisk

Jeg har brug for et indspark om hvordan jeg kan resize billeder i PS CS4 ell. CS5 således at længste led bliver f.eks. 1200 pixel.
Det svære er netop at billederne er både i høj- og tværformat, og maksstørrelsen som sagt skal være 1200 pixel.

Det skal foretages i PS CS4 ell. CS5!
Jeg ved godt der findes andre værktøjer som kan klare det nemt.

Automatik af at køre de mange billeder igennem klare jeg sagtens selv.
Avatar billede rockbottom_dk Nybegynder
19. december 2010 - 10:45 #1
du er nok nødt til at dele billederne op, og lave en action for hver af typerne (høje+brede)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. januar 2011 - 21:25 #2
Jeg fandt selv løsningen - må have sovet ;-)

File/Automate/Fit images

-prøv det selv!
Avatar billede rockbottom_dk Nybegynder
02. januar 2011 - 22:10 #3
ok - men "strækker" du ikke billederne så?
der er jo 2 formater/perspektiver
Avatar billede rockbottom_dk Nybegynder
02. januar 2011 - 22:14 #4
og det er da en meget langsom procedure :-) jeg kan varmt anbefale en file/automate/batch !
Det lyder måske lidt svært, men det er det ikke!

Skriv gerne hvis du vil have hjælp til actions og batches
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
03. januar 2011 - 07:29 #5
Hej
Jeg vil selvfølgelig putte den ind i en action - og så har jeg den effekt jeg ønsker.
Tak for tilbuddet om hjælp med actions - men den klarer jeg nemt selv, det var bare lige den lille krølle jeg manglede, som jeg til sidst fandt.