Avatar billede haunted Nybegynder
18. december 2010 - 20:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stikdåser

Hej eksperter.

Nu har jeg kigget en del på nettet og har ikke fundet nogen endnu, så nu vil jeg høre jer. :)

Kender i nogen butikker hvor man kan købe stikdåser der har en "kontakt" ´som altid er på og f.eks. 4 kontakter som kan afbrydes med en afbryder?

Jeg skal bruge det til soveværelset hvor der er et ur som altid skal være tændt og et tv, dvd m.m. som skal kunne slukkes.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2010 - 20:21 #1
Tror ikke det findes!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2010 - 20:23 #2
Retter lige mig selv :D
Det var pissenemt at finde: http://www.lavprisvvs.dk/shop/premium-line-technic-210087p.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2010 - 20:25 #3
I stedet for denne "manuelle" løsning, kunne du vælge at tilslutte TV en strømspareskinne, og uret sin egen forsyning.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2010 - 08:54 #4
Ja eller sætte dvd og tv til sådan en i en ledning med plads til 4 stik:http://www.goenergi.dk/forbruger/produkter/it-og-elektronik/fjernbetjent-stikkontakt/index_html
Trækker op til 2900 watt.
Og sætte ur til fast spænding (egen kontakt)
Avatar billede haunted Nybegynder
19. december 2010 - 20:27 #5
Tak for svarene.

Den fjernbetjente Strømafbryder har jeg aldrig set så den skal afprøves.

Nu bliver det så et stik med 2 udtag. Det ene til uret. Det andet til den fjernbetjente strømafbryder hvor der så er tilsluttet endnu et stik med 4 udtag.

Giver i begge et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2010 - 21:20 #6
Svar til deling kommer her
Avatar billede haunted Nybegynder
21. december 2010 - 10:18 #7