Avatar billede Rasmus2503 Nybegynder
18. december 2010 - 08:47 Der er 4 kommentarer

opsætning af netværk

hej jeg har et par problemer med mit netværk

Jeg har en Zyxel internet router fra Fullrate med wifi i,
men det er dog konstateret at det indbyggede wifi er for ringe, hvis jeg belaster min forbindelse fuldtud, ryger jeg af nettet og router genstarter, det problem løste jeg ved og deaktivere wifi i router, og jeg satte en Linksys wifi router efter min internet router. men hvorom alting er, så går mine spørgsmål på.

min internet router(1) kører på gateway 192.168.1.1
min linksys router (2) kører på gateway 192.168.0.1

pt virker mit net fint,

men efter jeg har skiftet gateway på router 2, kan jeg ikke komme i kontakt med den, medmindre jeg resetter og sætter den op igen, hvis den kører på sin "standard gateway virker den fint,.
har prøvet og ændre router 2 til 192.168.1.2 og så lade min router 1 køre 192,168.1.1

det driller mig.

hvordan skal jeg sætte det op, hvilken router skal have hvilken ip for at jeg kan connecte begge, og kan jeg lave sådan min router 1 evt bar virker som modem? og hvordan med dhcp?
pt har jeg deaktiveret dhcp i router 2, dvs router 1 tildeler ip.

er der en som kan hjælpe mig og sige hva gateway jeg skal give hvad og hvilke opsætninger jeg skal lave?

når dette er løst med routers, er mit næste Problem en D-link NAS 313 men den tager vi bagefter, har fundet en herinde med samme problem herinde, men vil lige have netværk sæt korrekt op.

på forhånd tak
Avatar billede Rasmus2503 Nybegynder
18. december 2010 - 08:52 #1
forrsten er min internet router zyxel p-2602hw-D1A
og min linksys er en WRT54GC v. 2.0
Avatar billede japping Nybegynder
18. december 2010 - 09:29 #2
Hvorfor 2 routere som vil give dig et ekstra strømforbrug = ekstra udgift. Hvis Fullrate er klar over problemet må de sende dig en der virker. Jeg har deres VVG2000, som de tilbyder til VDSL forbindelser (40/2).

Derfor - bed Fullrate om en router der virker.
Avatar billede jjam Juniormester
18. december 2010 - 09:38 #3
"Normalt" han du sætte den nye router direkte på LAN siden (DVS benyt ikke WAN stikket på den nye router) Disable også DHCP og alt routing på den nye router.
Jan
Avatar billede Rasmus2503 Nybegynder
20. december 2010 - 21:06 #4
tak for svar, prøver lige og kontakte fullrate vedr. vdsl router om det muligt og afprøve