Avatar billede mamme Nybegynder
17. december 2010 - 20:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få flere enheder på trådløst netværk

Hej netværkshajer,
Jeg vil gerne have min PS3 og mobiltelefon på mit allerede eksisterende netværk, men jeg kan ikke få dem til at gå på det, selvom jeg taster WPA2 min kode.
Jeg er ret sikker på det er routeren der skal sættes op, men er ikke klar over hvad og hvor? NAT er aktiveret.
Det er en Linksys WRT160NL router hvor min bærbar er tilkoblet og jeg kan godt gå på dens web setup page..
17. december 2010 - 22:55 #1
... hvis der ikke er andre indlæg: I først omgang; nulstil alt det med KODE, og se om den/de SÅ kan komme på ...
Avatar billede kimtheman Novice
18. december 2010 - 08:10 #2
De understøtter nok ikke WPA2 kryptering. Måske kun WPA.
Så du må ind og lege i routerens interface og fjern al kryptering og prøv dig frem.
Avatar billede mamme Nybegynder
18. december 2010 - 10:18 #3
Er ret sikker på både telefon og PS3 kan klare WPA2 kode.
Jeg kan se min router kører 'n' netværk, det kan PS3 ihvertfald ikke køre, så det vil jeg lige prøve at ændre..
Avatar billede kimtheman Novice
18. december 2010 - 18:59 #4
Nu kører dit netværk sikkert mixed mode og så virker den jo også med g og b.
Og Ja PS3 understøtter helt sikkert, men om din telefon gør er så spørgsmålet.
Men har selv haft problemer med nogle router der skal arbejde sammen med f.eks. min telefon. F.eks, min nye Iphone 4 den kunne ikke med en router jeg var over og sætte op den anden dag.
Men tag kryptering fra og se hvad den siger til det, og så prøv dig frem der. (HUsk opdatere router til sidste nye firmware)
Avatar billede mamme Nybegynder
27. december 2010 - 21:12 #5
Så er det hele kommet på netværket :-) Det var fordi routeren skulle sættes til at køre Mixed istedet for N-only.