Avatar billede praem Nybegynder
27. juli 2001 - 13:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Flere IP adresser ?

Hej !

Er det muligt at have en IP adresse tilknyttet en bruger ? Så når Test logger på bruger computeren 192.168.1.1 og når Administrator logger på har den 192.168.1.2 ?? Jeg spørger fordi jeg godt vil bruge en ADSL forbindelse på en arbejdsmaskine der i forevejen bruger en ISDN forbindelse !
Avatar billede disky Nybegynder
27. juli 2001 - 13:17 #1
hvorfor ikke bare fjerne isdn forbindelsen ?
Avatar billede praem Nybegynder
27. juli 2001 - 13:19 #2
Fordi det som skrevet er en arbejdsmaskine der skal logge op mod et netværk via en ISDN/router !!
Avatar billede disky Nybegynder
27. juli 2001 - 13:21 #3
praem:

Få tævet din sysadm, indtil han installerer VPN istedet :)
Avatar billede noerrevang Nybegynder
27. juli 2001 - 13:47 #4
IP adressen er tilknyttet et netkort. Derfor er det muligt at have mange ip-adresser på samme maskine. Den skal bare have mange netkort. Det er jo såsanne en gateway fungere, den har en ipadresse indenfor og en ipadresse udenfor.

Hjemme hos mig har vi således to forbindelser med to modem til to forskellige telefonnumre og det virker upåklageligt.
Avatar billede noerrevang Nybegynder
27. juli 2001 - 13:54 #5
Hvis du har to hardware profiler på din maskine så kan den ene pege på den ene den anden pege på den anden. Ellers vil det jo være når du logger på dit arbejdsdomain, så er du på den ene ip-adresser og når du logger på lokalt på maskinen, så er du på det andet netværk. Det vil så funger således at når du åbner din eksplore, så vil du kunne vælge mellem de to forbindelser når du går på nettet.
Avatar billede praem Nybegynder
27. juli 2001 - 14:08 #6
Noerrevang> Det hjælper ikke ! Min ADSL er en Netexpress(ATM kort) med dynamisk IP! Så det er ikke muligt at tildele det kort en IP ! Mit netkort har en IP der passer til arbejdsdomainet.
Avatar billede noerrevang Nybegynder
27. juli 2001 - 14:16 #7
Kan du så ikke bare oprette en forbindelse til netværket med guiden opret netværksforbindelse. Og så lokke dig på lokalt på din computer når du skal bruge den?
Avatar billede praem Nybegynder
27. juli 2001 - 14:24 #8
Noerrevang > Nej, for jeg har jo ikke noget modem på min ISDN. Den opretter automatisk en forbindelse via routeren når jeg starter exploren.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 15:26 #9
Så må du blot få ændret forbindlesen hos TDC til fast ip
Avatar billede praem Nybegynder
27. juli 2001 - 15:34 #10
Kharder > Hvad skulle det hjælpe ?? Jeg har jo de adresser jeg skal bruge ! Jeg vil bare vide om det er muligt at tilknytte en ip til en bestemt bruger ?!
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2001 - 16:24 #11
Oki jeg undrede mig blot da du skrev dynamisk IP. ;o)
27. juli 2001 - 16:39 #12
øh, hvis du har et netkort i maskinen, og du har et Atm-kort i maskinen, så har de jo ikke nødvendigvis samme IP-adresse, og desuden, så har din router jo også en ip-adresse, både en ud af huset, og en internet, jeg kan ikke se hvad dit problem går ud på ?
Avatar billede jasber Nybegynder
27. juli 2001 - 17:10 #13
Nej. Det er efter min bedste overbevisning ikke muligt at ændre maskinens IP adresse(r) afhængig af hvem der logger på.
Avatar billede praem Nybegynder
27. juli 2001 - 17:24 #14
Dreamweaver > Så læs spørgsmålet !!
Avatar billede farout Nybegynder
27. juli 2001 - 22:41 #15
du opretter 2 hardware profiler
og det gør du ved at vælge egenskaber for computer og hardware og koipere den nuværende hardvære \"profil1\" til \"profil2\" (kald dem de 2 brugernavne du skal bruge,) husk at chekke boksen i nederste venstre hjørne i begge profiler,(Gør denne profil tilgængelig ved startup) så logger du af og logger på med den nye profil, (windows spørger dig ved startup) lav nu de instillinger du har brug for, ( nyt ip osv.) og log af og log på med som bruger 1 eller 2 det var da nemt ikk :o)

Tonny
Avatar billede farout Nybegynder
27. juli 2001 - 22:43 #16
ups jeg så lige at nørrevang også var inde på det samme og jo det kan sagtens lade sig gøre bare disable dit atm ´kort i den profil der ikke må bruge adsl\'en
Avatar billede farout Nybegynder
30. juli 2001 - 02:21 #17
jeg har lidt svært ved at se dit problem kan du ikke forklare lidt nærmere
det ser rimeligt simpelt ud opgaven kan løses med rras og måske lidt nat forklar så vil jeg give dig en løsning det du er inde på er helt forkert