Avatar billede Tonny Nybegynder
16. december 2010 - 18:57 Der er 5 kommentarer

Dreamweaver. Sider med forskellige fonte

Jeg har lige skiftet min dreamweaver8 ud med en CS4, og umiddelbart ligger det sig selv godt nok, men jeg har fået et problem som jeg ikke lige kan finde en løsning på.
I 8'eren var det ikke noget problem at benytte forskellige fonte på den samme side. Det var blot at markere et tekstudsnit og så ændre fontes, gøre den større eller mindre eller skifte til en helt anden.
Det kan jeg ikke få til at lykkes i CS4, hvad gør jeg forkert ?
Jeg har så prøvet at indsætte en tabel, og vælge en anden font til den, og den kan godt lade sig gøre, men hvis jeg så indsætter én tabel mere, følger tabel to alle indstillinger som er i tabel 1. Altså, hvis jeg vælger Times til tabel 1, blivet det også Times i tabel 2.

-mvh tonny
Avatar billede dortek Nybegynder
16. december 2010 - 20:00 #1
Du skal oprette skriften i dit css-stylesheet. Så kan du have ligeså mange skrifter du vil...
Avatar billede Tonny Nybegynder
16. december 2010 - 22:04 #2
Ja, jeg har siddet og fumlet lidt med det, men kan ikke lige finde den røde tråd, hvis altså der er nogen.
Bliver nok nødt til at finde en eller anden vejledning.
Avatar billede dortek Nybegynder
16. december 2010 - 22:15 #3
Kig lidt her: http://www.tutorialized.com/tutorials/Dreamweaver/CSS/1

Ellers kan jeg anbefale Classroom in a book fra Adobe.
Avatar billede dortek Nybegynder
16. december 2010 - 22:16 #4
Avatar billede Tonny Nybegynder
18. december 2010 - 17:46 #5
Jeg har fået enkelte ting til at fungere nu, men langt fra alt. Syntes hele tiden jeg støder på nye ting, som tidligere var ubesværet og ligetil. WYSIWYG og åbenbart ikke in hos Adobe :-)
Nogen der ved om der findes noget materiale på dansk som er til at forstå, enten web eller bøger ?