Avatar billede gribben Nybegynder
16. december 2010 - 18:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forkert dato på PC efter fejlretning med hvad deraf følger af bøvl

Windows XP, Explorer 8 og alt er updatet qua automatik.

Jeg har åbenbart gjort noget forkert i og med, jeg satte min PC til fejlretning o.s.v. på C: og derefter kan jeg ikke logge på nogen steder, da datoen viser sådan ca. købstidspunktet 24.05.2003, og den fejl kommer op hvergang, jeg forsøger at logge på, dato/årstal/uret er rettet manuelt - men!

Jeg har sådan set prøvet alt - systemgendannelse, geninstallering af Java, det er som regle den, det er galt med.

Så hvad gør jeg, bortset fra at smide den ud ;-(

Jeg kan da heldigvis nå at tage de sidste sikkerhedskopier, men jeg kan ikke komme i banken med den åndsvage NemId - fejl står der, det har ellers fungeret OK indtil nu.

Jeg er først på igen i morgen middag.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2010 - 20:56 #1
Lyder mest til at det er det onboard batteri der skal skiftes.
Prøv det.
Avatar billede gribben Nybegynder
16. december 2010 - 23:51 #2
Jeg troede ikke, det var nødvendigt at skifte batteri på en stationær PC, men et eller andet siger mig, du sikkert har ret!

Så kommer det store spørgsmål - hvor sidder den - og hvor købes den - og kan det betale sig?

Jeg satte flere ram ind sidste år, og det var ikke noget problem.

Jeg har læst at batteriet måske ikke er så nem, hvis den sidder på bundkortet o.l.

Det er Dell 4600 series jeg har.
Avatar billede gribben Nybegynder
17. december 2010 - 18:50 #3
Tak for din medvirken, men jeg har i dag købt en ny.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2010 - 20:16 #4
...
Avatar billede gribben Nybegynder
17. december 2010 - 20:50 #5
Er det dig eller mig, der er en djævel ;-)?

Til din oplysning formaterer jeg min harddisk NU, før jeg smider den til genbrug - og jeg er ikke på igen før tidligst onsdag.
Men derfor skal du alligevel have tak, du har hjulpet mig mere, end du aner flere gange.

Venner alligevel håber jeg.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2010 - 21:36 #6
Selvfølgelig :)