Avatar billede rumleskafte Nybegynder
15. december 2010 - 16:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

BSOD

Hej :)

Jeg har den sidste månede fået BSOD et par gange, efter de to første geninstalleret jeg WIN7 (skulle alligevel) men det opstår stadig en gang imellem. Det er mest sket når jeg spiller spil, men det er også sket hvis jeg har kørt en stor batch i Photoshop og og surfet nettet på samme tid.

her er koden:

  BCCode:    101
  BCP1:    0000000000000031
  BCP2:    0000000000000000
  BCP3:    FFFFF88002F64180
  BCP4:    0000000000000002
  OS Version:    6_1_7600
  Service Pack:    0_0
  Product:    256_1

Det er den samme kode jeg får hver gang.

Jeg har et par enkelte mistanker til hvad det kan være men har ikke kunne bekræfte nogle af dem.

1. Jeg bruger en SSD disk, kan det være når en sektor dør?

2. Jeg har en anden disk til lager den er HELT fylt med kun 3 gb tilbage. Den er ikke scratch disk eller noget, kan den skyldes et problem?

3. Computeren har kørt lidt over et år uden BSOD, hvis det er et RAM problem skulle det så ikke have været der fra starten?

4. en af gangene det skete kunne jeg se at Hyperthreading var slået fra, blev slået til efter et reboot, kan min processor have et problem?

På forhånd tusind tak :D

Specs:
Lenovo W700
Win7 64x
Intel 2.59 quardcore extream
4 gb ram
1gb FX 3700m Nvidia gfxkort
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2010 - 08:11 #1
nej jeg tror ikke det har noget at gøre med ssd harddisken - har selv en i min pc - det kan ikke udelukkes men nej

det skal altid være overskudsplads på en harddisk ellers kan den ikke gemme og bruge ram hvis den mangler
så det skal du gøre noget ved

du skal udelukke at det er varme

hent siw freeware og under sensors ligger dine temp
hent dem når maskinen er ligesom godt varm

http://www.gtopala.com/

hent den her

http://siw.en.softonic.com/

det kan være ikke så lidt andet men lad os starte der

test alligevel dine ram med en klods i ad gangen - det er lettest

lav såpdan en ultimate boot cd og boot op på den og test kommer der røde tal og det gør der lyn hurtigt er klodsen dårlig
husk altid at teste nye ram med den

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede rumleskafte Nybegynder
16. december 2010 - 16:42 #2
Ok tusind tak super program :D

Min system disk har masser plads, er det ikke kun den den henter ram plads på?

Temeratur er fin, den har kørt nogle timer med normalt arbejde. alt ligger på min. eller lidt over svinger lidt. Men jeg har heller ikke haft BSOD i dag.

jeg kan prøve at stresse den og se hvordan temeraturen så er, men den er vel naturligvis høj, hvor høj i forhold til max temp skal den være for at være alarmerende?

f.eks mit grafikkort køre 51/51 max 66.
cpu køre 49/44 max 55.

Så er der sekundær HDD den siger godt nok 31/28 max 31... Så den er på MAX, men det ved jeg ikke helt hvad jeg kan gøre ved?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2010 - 07:40 #3
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-70498

opdater så meget som muligt også bios hvis den er der

hvis blot en ting ikke spiller sammen kan den jo godt lave bsod

dine temps ligger fint så jeg "tror" ikke det er det

jo den bruger c til mellemlager hvis den skal bruge mere ram.
hvad med ramtesten

m.v.h
Avatar billede rumleskafte Nybegynder
21. december 2012 - 20:26 #4
Lukket, kan ikke huske hvad problemet var...