Avatar billede morten100 Novice
15. december 2010 - 12:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget betyder mA?

Jeg skal have købt en 9V adapter til et elektrisk piano.  Der findes flere forskellige til varierende priser og de har allesammen forskellige mA.  På pianoet står der intet om hvor mange mA det skal bruge - der står bare "9V".  Kan jeg bare købe den billigste, og dermed den med laveste mA (300mA)?
Avatar billede The_Buzz Novice
15. december 2010 - 12:49 #1
Står der ikke på dit piano hvad den skal bruge?

Et lille hint: Hvis du køber en for lav mili Ampere oplader, vil du overbelaste den, den vil blive varm, muligvis brænde sammen og muligvis antænde huset.

Hvis du skal være sikker skal du købe en oplader der for det første er
1 købe enten jævn eller vekselstrøm iflg dit udstyr
2 købe en der er nøjagtig antal VOLT V som dit udstyr bruger
3 minimum det antal Ampere dit udstyr bruger, gerne over.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2010 - 13:41 #2
Får den ikke de mA som den skal bruge så spiller klaveret ikke.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
15. december 2010 - 13:51 #3
Hvilket piano er det? Måske vi kan hjælpe dig. :)
Avatar billede morten100 Novice
15. december 2010 - 13:56 #4
silbidor-> Det lyder som det er det der er galt.
mr gumble-> Jeg må lige kigge efter en ekstra gang derhjemme.
Jeg troede egentlig at VOLT var det vigtigste.  mA er der jo sjældent nogen der bider mærke i....
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2010 - 13:59 #5
Det er der kræfterne sidder.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2010 - 14:09 #6
hvis du ikke kan finde mA, så se efter W - effektforbruget.
Avatar billede The_Buzz Novice
16. december 2010 - 20:13 #7
Som claes siger - hvis du kan finde W

Så er omregnings formlen:

P = U * I
hvor
P = Watt
U = Volt
I = Ampere

Dvs du kender U og P - så er formlen:
I = P / U

eksempel:

I = 40Watt / 9 Volt
I = 4,44 Ampere
Avatar billede morten100 Novice
29. december 2010 - 19:07 #8
Silbidor -- Giv et svar.  Du havde ret!  Har købt en adapter med 600 mA og nu virker det fint.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. december 2010 - 07:18 #9
OK og godt nytår.