Avatar billede kondas Nybegynder
27. juli 2001 - 12:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ødelagt fil på diskette - recover?

diskette med en .xls-fil som ikke kan åbnes(ikke skrivebeskyttet).exell skriver at den ikke kan få adgang.ved forsøg på kopiering siger den \"fejl under indlæsning af side\" og stopper.Kan man redde/genskabe en sådan fil, hvordan??
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
27. juli 2001 - 12:20 #1
Har du kørt scandisk på disketten?

::sunlock.dk::
Avatar billede bobbedude Nybegynder
27. juli 2001 - 12:21 #2
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 12:23 #3
Lytter meget interesseret med. Har tit selv problemer med beskadigede disketter. Jeg har altid bare gået ud fra, at filerne var tabt for altid.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. juli 2001 - 12:24 #4
scandisken er den eneste umiddelbare mulighed...

Prøv dog også en chkdsk A: /f

Disketter er absolut ikke et sikkert medie. Der skal meget lidt til, før der forekommer fejl. F.eks. magnetiske felter i forb. med højtalere, ubeskyttede monitorer, stærkstrømskabler mv.

Har du en diskeditor, som f.eks. den der følger med Norton Utilities, kan du muligvis også redde dit ark. Men så er vi ude hvor det begynder at blive rigtig langhåret.

NanoQ
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
27. juli 2001 - 12:26 #5
Desuden, hvis din fil er for stor og en stor del af disketten er ødelagt, vil du ikke kunne flytte filen et sted hen, hvor der er plads. Dermed er filen tabt for scandisk (sorry mate).

Gør som nanoq siger, det er ikke umuligt at rede filen...

::sunlock.dk::
Avatar billede bobbedude Nybegynder
27. juli 2001 - 12:26 #6
Men NanoQ og sunlock.dk hvis det er selve Exel filen der er noget galt med kan man scandiske alt det man vil det hjælper ikke en pind.
Du skal bruge Exelfix.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
27. juli 2001 - 12:29 #7
bobbedude <<<

Det er rigtigt, men det er tit at det er disken, som går i stykker...

::sunlock.dk::
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juli 2001 - 13:12 #8
Kan du kopiere filen fra disketten?

Som så mange andre har sagt hvis scandisk ikke virker, er det ikke sikkert at du kan få liv i den.

Du kan dog prøve med Recover98 fra www.lc-tech-com, det er mest til slettede filer, men måske det kan virke.
Avatar billede kondas Nybegynder
27. juli 2001 - 14:17 #9
Fedt med noget hjælp, TAK!!! til alle.Exell-filen med fortrolige koder er hermed reddet.Godt gået!
Sommerhilsner Kondas ;o)