Avatar billede anjensen1 Novice
15. december 2010 - 09:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

winXP installation fryser

Hej eksperter. En maskine vil ikke lave en normal installation af windowsXP.
Når man kommer til punktet
"søger efter tidligere versioner af windows"
kommer den ikke videre.
Hvad gør man så.. :/

Læg venligst et svar så du kan få points

mvh
an
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. december 2010 - 10:32 #1
Du kunne evt. formatere harddisken i en anden maskine, sætte den tilbage og prøve igen. Altså hvis det er indholdet af den som forsager problemet.

Har der været installeret WinXP på maskinen før ?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 11:06 #2
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

slå den ned på avanceret og fjern partition c og opret en ny på samme størrelse eller del den op hvis det er det du ønsker

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

hvis den  er helt låst skal du ud i at bruge anden software som denne her

sådan her gøres det

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

m.v.h
Avatar billede anjensen1 Novice
15. december 2010 - 11:53 #3
alapalooza, ja der er en installation af winXP på maskinen, men den kan ikke starte op. Jeg har anvendt puppy-linux til at redde nogle få filer som ejeren ikke ville miste, men jeg håbede også at kunne komme videre med den, ved at ny-installere windows (repair er ikke mulig)
Jeg tror hun har kørt ret ubeskyttet og har en MASSE lort på den :/
, men jeg er overasket over at den ikke bare kan starte på en frisk.
Det er en labtop, så jeg kan ikke bare sætte den over i en anden maskine som slave -detsvære.
Ved du noget om linux?
Kunne man evt formatere med puppy-linux fra cd -Kan linux overhovedet formatere til ntfs

treatmenice, det er winXP ikke win7

Tak for begge jeres indlæg og interesse :D
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. december 2010 - 12:15 #4
Jeg mener ikke at du kan formatere harddisken til NTFS fra Linux.

Men det skulle heller ikke være nødvendigt, harddisken behøver slet ikke at være formateret, det kan windows installationen godt klare.

Hvis du bare kan få fjernet den partition som ligger på disken, så kunne jeg godt forestille mig at det kom til at virke.

Du kunne muligvis boote den op på en USB-stick eller CD-rom og med et tool som DISKPART eller lign, fjerne partitionen.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
15. december 2010 - 12:18 #5
Du kunne lave en cd med Bart-pe (http://www.nu2.nu/pebuilder/).

Så kan du boote den op på den og slette partitionen.
Der er tools til dette med på cden.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 13:22 #6
#3 systemet er det samme i win xp,vista,win7

m.v.h
Avatar billede anjensen1 Novice
17. december 2010 - 11:18 #7
Jeg opretter nu et nyt spørgsmål som skyldes problemer med Bart-pe. Læg venligst et svar så point kan uddeles for dette spørgsmål
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2010 - 11:43 #8
ok
Avatar billede alapalooza Nybegynder
17. december 2010 - 12:42 #9
ok
Avatar billede anjensen1 Novice
18. december 2010 - 14:41 #10
fik bart til at virke efter at have slipstreamet winxp med sp2. ved ikke helt hvilken cmd der skal til for at fjerne windfows partitionen , men det arbejder jeg på :D
Tak til jer begge for interesse og hjælp
mvh