Avatar billede Alloy59 Nybegynder
13. december 2010 - 22:45 Der er 5 kommentarer

Ustabil drift på Netgear trådløs router

Hej allesammen!

Håber virkelig i kan hjælpe mig med mit problem, da jeg syntes jeg har prøvet alt...

Lidt baggrund: Min opkobling er en 10 M/bit fullrate forbindelse og jeg benytter en Netgear WGR614V9 trådløs router.
Min opsætning er som følgende: Region - Europe, Channel - 06, Mode - b og g, Security WPA-PSK [TKIP].

Mit problem er at min trådløse forbindelse er ekstrem ustabil og kører til tider (som nu) helt ned til 200 K/bit. Når det kører bedst, kører det fra 7 M/bit til 2 M/bit meget sporatisk.
Hvis jeg kører igennem den trådløse router med kabel kører forbindelsen perfekt med fuld speed.
Der er heller ingen forbedring ved at genstarte routeren.

Jeg har snakket med både fullrate og Netgear support, men lige lidt har det hjulpet... -.-

Håber virkelig der er nogle kloge hoveder herinde der har svaret jeg søger. På forhånd tak!
Avatar billede kimtheman Novice
13. december 2010 - 23:29 #1
Opdatere driver på netkort og opdatere firmware på routeren.
Avatar billede Alloy59 Nybegynder
14. december 2010 - 08:34 #2
Softwaren på routeren er up-to-date og det er ikke kun min computer...

Det gælder også når jeg prøver at logge min iPhone, PS3, iMac og en anden bærbar på, så jeg konkluderede ligesom at det var på routeren pproblemet var.
Avatar billede kimtheman Novice
14. december 2010 - 16:48 #3
Tja reset den og sæt den op på ny, og måske prøv en anden kanal, og måske også prøv uden kryptering først (efter reset af router)osv.
Avatar billede niss Nybegynder
06. januar 2011 - 00:38 #4
Hej
Jeg har selv en Netgear 3200 fra Yousee , som var meget ustabil og loggede mig af mange gange ,og problemer med at komme på igen, under supporten tjekkede, begge mine pc hastigheder, den ved viste viste korrekt men med win7 svingede den helt i bund nogle gange.

Jeg har 15 mb og der var inge forklaring på hvorfor win 7 ikke kunne vise korrekt. Har dog fået routeren byttet 3 gange for at kunne være online uden problemer, og firmwaren var opdateret til nyeste.

Hastighedstesten blev testet udført med speedtest, da den skulle være mere stabil med målingerne..

Svaret er nok ikke hvad du søger, men en kommentar til de problemer der kan være med netgear.

MVH Niss
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2012 - 20:18 #5
Og lukke her?