Avatar billede orumsgrafisk Nybegynder
13. december 2010 - 21:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken ver. af windows egner sig bedst til en web-server

Hej Eksperter der ude...

Jeg ville gerne sætte min eget server op til at styre web & mail.
Jeg ville bruge nogle af de mange gratis open-source programmer der er der ude. Jeg har inst. Abyss web server X1, Apache HTTP Server 2.2 & wampapache. Sidstnævte vil bare ikke starte... øv.

Jeg er meget grøn på server området og tænkte på hvilken ver af windows der bedst ville egne sig til at have kørernde på en server. Jeg tænker på at købe "Windows Server 2008 SP2".

Ville det være et godt valg, eller er det skudt helt over målet og jeg bare burde inst min gamle Win XP eller ingende?
Avatar billede karser Nybegynder
13. december 2010 - 21:45 #1
Web Server edition! :o) ...men den kan ikke være mail server.

Leder du efter en komplet server, var en Small Business måske en ide? ...Hvis det bare er "leg" - så skulle du overveje Linux.

Er ikke den store linux mand, men ved at der ligger mange gode distributioner derude, som både kan være mail og web server!

/Karser
Avatar billede orumsgrafisk Nybegynder
13. december 2010 - 21:55 #2
Hej Kasper

Leg & leg... Der er min firma side & mail jeg vil have kørende derpå, så det skal være temmeligt stabilt!

Small business lyder som en ide.
Ja Linux, men jeg har heller ikke det store kendskab til dette og har altid (desværre) kørt winblows... øøv mener widows ;)
Avatar billede karser Nybegynder
19. december 2010 - 20:28 #3
Selv tak!

/K