Avatar billede RasmusS Praktikant
12. december 2010 - 17:24 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

seriøs printerhjælp.

Jeg skal bruge en printer, som er den bedste til prisen under 1000 kr. Kan nogen med egen erfaring eller ekspertise på området (ikke bare en tilfældig google/edbpriser søgning) hjælpe!! Den skal virke som scanner, printer, kopi og trådløs print er ikke et must, skal kun buges sjældent til print af hovedsageligt tekst med billeder, ikke foto. Den skal være økonomisk pr. print osv. osv. osv.. Så udsendelsen i Rabatten på DR, med test af printere og har læst artiklen:
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2010/Efteraar_2010/Uds._27/20100915111612.htm
Som der er skrevet i slutningen er der kommet mange nye printere siden Canon Pixma MP550 og HP Photosmart B109A som fik kanon gode anmeldelser dengang af forbrugerrådet. Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at finde det bedste bud på markedet lige nu. Vil nogen med forstand på printere hjælpe. :-) Ved det er krævende, men jeg vil bare have det bedste køb, ganske enkelt.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2010 - 17:34 #1
du skal til lexmark... Den har det hele, og er rimelig i brug - hvis du køber de ekstra-store printerpatroner.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/print-kopi-scan/multifunktion/LEXS305/lexmark-impact-s305
patroner - køb multipak, og da du altid løber tør en weekend, hvor opgave skal afleveres mandag, så hav altid et sæt 'på lager'
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/print-kopi-scan/blak-og-toner/LEX100CMYXL/lexmark-no-100xl-multipack
og
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/print-kopi-scan/blak-og-toner/LEX100XLBLX2/lexmark-no-100xl-sort-2-pak
Avatar billede RasmusS Praktikant
13. december 2010 - 06:34 #2
takker.
Avatar billede RasmusS Praktikant
13. december 2010 - 06:34 #3
kom med et svar... går ud fra denne har RJ45 også??
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2010 - 09:27 #4
den har kun usb og wi-fi - ikke rj45.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. december 2010 - 09:32 #5
Jeg har i mange år fulgt printermarkedet, uden dog at følge de enkelte modeller.

Lexmark plejer at være blandt bundskraberne (kun på blækprinterne - i modsætning til deres laserprintere)... - så det lyder interessant, hvis de pludselig begynder at kunne gøre sig gældende.

Hidtid har det traditionelt været Canon der har scoret top på kvalitet og driftpris, mens HP har fulgt godt efter. Epson har også været i toppen hvad kvalitet angår, men lidt efter på driftprisen.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2010 - 09:53 #6
de 2 305'ere, jeg har kørende virker 100% stabilt.
Avatar billede RasmusS Praktikant
13. december 2010 - 13:38 #7
hejsa Ole_madsen. Hvis jeg nu alligevel skal have dig til at anbefale en specifikt, hvad skal det så være?? Selv foretrækker jeg også HP og Canon - den skal helst have RJ45 også og opfylde de tidligere nævnte krav. Tænker lidt på bare at tage en af dem fra Rabattens test også, så gamle er de heller ikke, dem må man kunne få.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. december 2010 - 13:47 #8
Desværre :-/ - jeg har simpelthen ikke viden om de forskellige producenters enkelte modeller. Det er der stort set ikke nogen der har, så du skal have fat i nogen som Claes57, der kan anbefale specifikke modeller.

Jeg ville personligt gå efter Canon Pixma MP serien (plejer at købe ip4xxx eller 5xxx serien til venner, men de har ikke scanner), som i rigtig mange år har brillieret med god kvalitet og pris.

Trådløs opkobling ville jeg nok prøve - men ikke forvente det store af. Trådløst netværk i printere er i øjeblikket som trådløst netværk på bærbare for 5-6 år siden... - det virker kun lidt af tiden, og varierer stærkt, afhængig af hvilket AccessPoint du har. Selv de WiFi certificerede enheder kan ikke altid holde forbindelsen til en trådløs printer - omend det jo fra tid til anden lykkes rigtig godt.
Avatar billede RasmusS Praktikant
13. december 2010 - 16:48 #9
okay tak Ole, du må kan også give et 'svar' i denne tråd, så bliver pointene delt. Tak for hjælpen begge.
Avatar billede RasmusS Praktikant
13. december 2010 - 16:49 #10
okay tak Ole, du må kan også give et 'svar' i denne tråd, så bliver pointene delt. Tak for hjælpen begge.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. december 2010 - 16:53 #11
Takker, men jeg vil kun have points, når jeg kommer med et klokkeklart svar :-)
Avatar billede RasmusS Praktikant
13. december 2010 - 17:52 #12
fair nok