Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
12. december 2010 - 14:10 Der er 2 kommentarer

Internetforbindelse taber hastighed over tid

Hej alle,

Står med et ekstremt irriterende problem. Min computer går ned i hastighed til nettet. Jeg har en 10mb, og den falder ned til omkring samme hastighed som et 56K modem.
Jeg har prøvet og skifte modem, router og opdateret mine LAN drivere uden held.

Mine andre enheder koblet på routeren taber ikke forbindelsen. Men ingen af dem har Windows 7.

Jeg har Windows 7 64Bit.

Hvis jeg disabler mit netkort, og aktivere det igen, så kører den problemfrit i ca. 10-15 min og så falder hastigheden drastisk igen.

Er det en setting i Win7 et sted der gør det?

På forhånd tak
Avatar billede jacla Nybegynder
12. december 2010 - 14:51 #1
Hej dj-eclipze

Du kan fjerne fluebenet ved "tillad Windows at slukke denne enhed for at spare strøm"  Det er lidt svært at finde men se egenskaber for netkort -> vælge "Konfigurer"  vælg -> fanebladet "strømstyring"

Men det kan jo være der er nogen eller noget der stjæler båndbreden. Hvilke programmer har du ellers der bruger din internetforbindelse. ? Har du andre pc'er koblet på din Internetforbindelse? Hvilket antivirus / Firewall bruger du ?

Har du mistanke til der er noget "snavs" på din pc, kan du downloade og scanne din pc med Malwarebytes : http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Måske rydde op med Ccleaner http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Hjælper ovennævnte ikke: nulstil Routeren. og lave en test uden sikkerhed (Kryptering) på routeren. Hjælper det ikke ville jeg slå alle de programmer fra som kunne tænkes at bruge internetforbindelsen.

Måske prøve et andet antivirus program som MS Essential fra MS.

Slå firewallen til og fra.
Avatar billede donlon Novice
14. december 2010 - 14:42 #2
Hmm ...prøv at afinstallere driveren til netkortet og installer det igen med den nyeste driver !!!

Virker det ikke, så kunne du prøve smide et andet netkort i, og se om det ikke løser problemet !!

Jeg har samme problem med min forbindelse, det er en 90/90 men efter nogle dage falder hastigheden til ca. 50, men det er min router der er problemet, så jeg har sat en timer til den, der slukker den et kvarter hver nat, det løste problemet.

Men det er helt klart ikke der dit problem ligger, da de andre computere jo kører fint.

Det lyder helt klart som et driver/netkort problem !!!