12. december 2010 - 07:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er Uniblue RegistryBooster en scareware?

Man ser og hoerer om tilbud paa programmer til at reparere og vedligeholde registreringsdatabasen saa computeren ikke laengere er langsom og crasher hyppigt, og tilbuddet indeholder en gratis scan.  Naar man saa har scannet og blevet forskraekket over hvor mange fejl der bliver fundet og er motiveret til at koebe programmet saa viser det sig at der er at man skal blive ved med at betale, og hvis man vil ud saa truer man med at genindsaette de oprindelige fejl.  Man hoerer ogsaa at de 'fejl' der vises i den gratis scan er opdigtede med det formaal at forskraekke folk.

Nu faar jeg tilbudt Uniblue RegistryBooster, angiveligt fra winzip.  Nu er det saaledes at min omtrent tre aar gamle pc tit loeber langsomt og crasher oftere end jeg ville foretraekke.  Jeg har nu to spoergsmaal:

(1)  Er det en god ide med et registry-vedligeholdelses program?
(2)  Er i saa fald Uniblue RegistryBooster en god loesning.
Avatar billede klaudi Ekspert
12. december 2010 - 08:52 #1
1 Måske, måske ikke?
2 Brug CCleaner, den kan rydde op i mange ting + registret
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2010 - 09:31 #2
1. Hvis du bruger CCleaner som der henvises til, er det min opfattelse at der ikke sker fejl.
2. Nej det er ikke en god løsning. Jeg har prøvet programmet for et års tid siden, og det fjernede ting det ikke skulle, så jeg fik fejl på pc.

Gode programmer at have på pc: CCleaner og Malwarebytes.

Kør disse en gang om ugen på din pc, og vær lidt kritisk med hvad du ellers klikker dig ind på når du er på nettet, så går det ikke galt.

Jeg søger dog hele tiden programmer til at supplere med, og viser det sig jeg ikke oplever fejl efter at programmet har kørt, kommer det med i mappen med oprydninges værktøjer.
Og jeg kan sagtens mærke forskel på performance før og efter kørsel af disse programmer.
12. december 2010 - 09:41 #3
JEG tror ikke på den !!!

Er i samme famillie som [SLOW-PCfighter] -> http://www.eksperten.dk/spm/896485#reply_7511394 - følg debatten derfra ...
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 13:03 #4
Enig med karise. (fint link)
Har engang prøvet Registry booster (ikke købt) og fandt ud af, at jeg åbenbart tog helt fejl, når jeg troede , min PC kørte udmærket.
Der var over 400 fejl, så det var et under at den bare kunne køre.
Eller var det mon sådan, at programmet var et fup-program, som selv genererede snyde fejl? Jeg tror bestemt det sidste.
Jeg afinstallerede programmet, og Computeren kørte fint videre.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 13:05 #5
Ps. er så selvfølgelig også enig med #1 og #2.
12. december 2010 - 13:10 #6
Jeg havde godt nok paa fornemmelsen at RegistryBooster ikke var nogen god ide.  Jeg koerer videre med CCleaner og Malwarebytes, som jeg saa bare skal bruge regelmaessigt.

klaudi2k8, som den foerste, opret venligst svar for points.
12. december 2010 - 13:24 #7
... bare for at bidrage med andre nyttige værktøjer ->
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html -
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 13:30 #8
Det er interessant (karises link) at se at Komputer for alle fandt 16.000 fejl, det samme som Old Boston. "Testprogrammet fra Uniblue Speed Up påstår, at der er 16.000 fejl på min PC, som sinker processen. http://www.eksperten.dk/spm/925105
Jeg påstår det ikke, men tænker dog. Er det ikke bevidst svindel, og dermed kriminelt?
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 13:32 #9
Nb. Jeg påstår det ikke, men tænker dog. Er det ikke bevidst svindel, og dermed kriminelt?  Står for min egen regning.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 13:36 #10
Buger også Revo Uninstaller Freeware, et storartet program.
Avatar billede klaudi Ekspert
12. december 2010 - 13:58 #11
En udvidelse til CCleaner

CCEnhancer udvider funktionerne under
Ccleaners Programmer-funktion i Renser,
ved at tilføje yderligere valg til
installerede programmer!
http://thewebatom.net/programs/ccleaner-enhancer/
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 14:13 #12
Tak for linket:)
Og igen ser man en reklame for Registrybooster. Og vi har alle set dem reklamere på aviserne. Jeg har aldrig før set et firma så aggressiv i sin reklameføring. Men det kan åbenmbart betale sig. Hvilket igen vil sige at antallet af ofre er legio.