Avatar billede iPhoneGadget Nybegynder
11. december 2010 - 11:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP-Program?

Jeg er meget ny inden for programmering og har kun arbejdet med javascripts/HTML i FrontPage. Det største jeg har udarbejdet er: http://iphonegadget.250x.com.

Nu vil jeg tage skridtet videre og lave min hjemmeside om til en ordentlig funktionel "webshop-hjemmeside", hvor der er mulighed for at lave en shoppingkurv, en ordentlig kontakt side og hvad en ordentlig webshop ellers skal indeholde.

Mine spørgsmål er:
- Hvilket program anbefales til brug? Skal det laves i PHP eller ASP? Og nogle anbefalet server til hostning? Det hele skal helst være gratis - der skal ikke være nogle månedlige omkostninger, så hellere et engangsbeløb, hvis nødvendig.
Avatar billede The_Buzz Novice
11. december 2010 - 12:07 #1
Hostingen vil jo altså koste dig et månedligt eller årligt beløb, med mindre du kører det hjemmefra på en server. I så fald vil det stadig koste dig strøm.

Hvis du vil lege lidt med det kan jeg foreslå f.eks. XAMPP http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html som inkluderer apache, PHP, MySQL osv.

Derudover kan du på din XAMPP installere en webshop løsning som http://www.oscommerce.com/ på din maskine.

Du kan kort sagt lave alt lokalt på din egen maskine, hvorefter du kan leje en hosting løsning og eksportere det hele dertil når du engang er færdig.

Jeg foreslår PHP da det er et super dokumenteret system, og du har ikke brug for licenser osv. da PHP er gratis, Apache er gratis, MySQL server er gratis.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
11. december 2010 - 12:20 #2
Af programmer vil jeg anbefale Dreamweaver eller Expression Web. Det er gode programmer, men de er så heller ikke gratis. Dreamweaver er vidst specielt meget dyr, mens Expression web skulle kunne fås til en rimelig pris.

Ellers er der IDE'er som Netbeans og Eclipse. De er gratis, og fungerer udemærket også til PHP.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. december 2010 - 13:50 #3
Hvorfor opretter du 2 spørgsmål? Kør videre i dette eller det andet.
http://www.eksperten.dk/spm/926243