Avatar billede phones Nybegynder
11. december 2010 - 00:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Reinstallering af Windows 7

Jeg har den originale Windows 7 Ultimate, som jeg købte for lidt over et år siden.

Jeg skal snart til at reinstallere min computer.

Jeg fik oplyst af en kollega at man max kan reinstallerer 3 gange, kan det passe? og hvordan forholder det sig når man har købt den fulde version og ikke en OEM version?

Håber nogen kan gøre mig klogere?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 05:24 #1
Du installere bare løs, alt det du ønsker. :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 07:59 #2
det  er lige meget hvilken version af windows du ejer - fuld version eller OEM der er den billigste og som jeg ALTID køber
kunne ikke drømme om at give en tossepris for en fuld version
en OEM er en fuld version
dem der har købt en maskine med vista på har fået en mulighed for at købe en opdatering til win 7 og det er ern OEM version der kan installeres fra scratch

et problem vil kun opstå hvis du skifter din pc ud med en ny - men der vil du blive nedt om telefonisk via aktiveringen at ringe til et nummer der guider dig igennem og hvor du fortæller du har fået ny pc - det kan være en svensker der sidder i hamborg eller andet sted på en callcentral du snakker med
sådan foregår det

skulle du så dagen efter komme ud for at du skal geninstallere styresystemet aktiverer du ligesom normalt i kontrolpanel

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

slå den ned på avanceret og fjern partition c og opret en ny i et huk og den bliver auto formateret og er helt ren

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

m.v.h
Avatar billede phones Nybegynder
11. december 2010 - 15:54 #3
Hej Kimz og Treatmenice

Tak for svar.

Jeg vil påbegynde reinstalleringen i morgen.

Jeg får nok brug for at kontakte microsoft snart, da jeg får en ny computer snart og her skal min Win 7 ind i stedet for den der ligger på.

Men der følger jeg til den tid bare vejledningen fra svenskeren he he

Jeg vil gerne give jer begge point

Jeg købte min Windows 7 i England og gav omkring ca. 1.400 for Ultimate, hentede den danske sprogpakke og var kørende. Har ikke fortrudt det, har tidligere med de versioner maskinerne er leveret med, men min nuværende HP maskine kørte Vista iog kørte skidt, siden Win 7 har det kørt uden fejl m.m.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 18:27 #4
ok jeg lægger et svar så vent lige på kimz

husk så også at hente explorer 9 beta hedder den lige i øjeblikket -den virker formidabelt i ultimate 32 bit

http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/download/ie-9/worldwide

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 21:11 #5
Samler ikke på point, giv dem til treatmenice.
Avatar billede phones Nybegynder
12. december 2010 - 13:52 #6
cool nok, er i fuld gang med reinstalleringen.