Avatar billede Jackount Nybegynder
10. december 2010 - 19:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lyd (driver?) problem

Siden jeg installerede Windows 7 Ultimate x64 på min HP Pavilion dv7-3190eo (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=4116270&lc=en&dlc=en&cc=us&lang=en&query=Pavilion%20dv7-3190eo) har jeg forskellige problemer, bl.a. at jeg ikke kan få mit webcam-software til at virke. Den er født med Win7 Home x64, hvor alle drivers og HP-programmer virkede.

Det kan jeg overleve med, men hvad der er mest træls, er lyden.
Når jeg klikker på lyd-ikonet i nederste højre hjørne, går der 5-10 sekunder, hvor computeren går delvist i stå, til jeg kan ændre lydstyrken. Ligedan er det, når jeg klikker på 'Sound' i WOW's 'pause menu'. Det værste er dog, når jeg bruger Game Maker, og jeg vil teste et script el. lign. jeg lige har lavet, så tager spillet 30 sekunder at loade, mens det kun tager 3 på min lillebrors computer, hvilken er meeeget dårligere end min..

Jeg har lige, og flere gange før, installeret samtlige driver fra ovenstående link, og også brugt DriverAgent til at finde drivere.

Hvordan løser jeg dette problem?? Jeg burde vel have den nyeste driver, eftersom jeg har installeret den fra deres hjemmeside?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 09:06 #1
hvad med din chipset driver er den opateret
et måske helt galt skud men alligevel
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 09:06 #2
opdateret
Avatar billede Jackount Nybegynder
11. december 2010 - 14:25 #3
Ja, den har den nyeste driver fra hp's hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 15:09 #4
jo men det betyder jo ikke du har den sidste nye chipset driver inde vel - hp lægger den jo bare i mappen hvis de husker det.

http://www.intel.com/support/detect.htm

start et sted og måske er det et godt sted som første

m.v.h
Avatar billede Jackount Nybegynder
13. december 2010 - 22:45 #5
Okay tak, installerer den lige..
Men hvad så med mit lydkort? Det er vel en del af bundkortet, som HP har produceret, derfor burde de vel have den nyeste driver til det?
Avatar billede Jackount Nybegynder
13. december 2010 - 22:49 #6
"This version is valid.", siger den ved Chipsættet, og den siger
"This device is unknown or unsupported. Please contact the manufacturer for possible updates." ved de andre..
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2010 - 07:15 #7
mit råd til dig nu er at du henter drivermax
lad dig registrere - du har ret til at hente 2 drivere om dagen
hvis du har mange tager det jo et stykke tid med 2 om dagen

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

du gør sådan her

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

husk at tage backup bagefter til andet medie - så har du dem til senere
du ved jo det er en lydfejl så start der

alternativt skal man jo betale for det og et af de bedste er det her

http://www.driver-soft.com/
Avatar billede Jackount Nybegynder
15. december 2010 - 18:41 #8
Okay mange tak, det virkede med en driver-update fra DriverMax :)
Læg venligst et svar så ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2010 - 08:23 #9
ok