Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 16:15 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvilket land kan anbefales

Hvis man nu er død træt af Danmark og gerne vil emigrere, hvilket land kan anbefales?

Der skal være varmt hele året og det engelske sprog skal kunne forstås.

Det skal være muligt at finde et arbejde evt som selvstændig.
Avatar billede anlu Nybegynder
10. december 2010 - 16:59 #1
Den tanke med at være dødtræt af visse ting i vores ellers på mange måder udmærkede land, har jeg sjovt nok også haft en del gange inden for det seneste år - men er dog ikke helt klar til at emigrere endnu :)

Men hvad med Californien?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 17:09 #2
USA ville klart være et af de bedre steder, men behøver ikke at være lige der. Jeg har boet i Florida nogle år som illigal alien, men siden 911 tør jeg ikke rigtig :-) De holder vist meget øje med turisterne.
Avatar billede simon_staal Nybegynder
10. december 2010 - 17:18 #3
Okay det kan nok ikke klare kravet om varme hele året, men Irland er et virkeligt hyggeligt land, og når det måske regner en smule er der mange virkelig gode pubs som er åbne. :)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 17:24 #4
Ha ha, ja det tror jeg gerne! Men lige i disse tider emigrere irerne som en i H*****
Avatar billede anlu Nybegynder
10. december 2010 - 18:48 #5
Lidt alternativt: Filippinerne? Der er dog lige noget med risiko for kraftigt uvejr, synes jeg at kunne huske fra nyhederne ;-)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 18:52 #6
Aha! udmærket. det skal undersøges, kan man få arbejdstilladelse ?
Avatar billede Vandreren Novice
10. december 2010 - 19:08 #7
#1 Californien er en stat, ikke et land.

Hvad med Australien?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 19:16 #8
Australien er også interessant, men de er helt umulige for imigranter. Kunne selvfølgelig rejse som turist og bare blive "væk" i folkemængden.

Men ligesom vi strammer reglerne for indvandre, søger jeg et land hvor jeg som Dansker ikke skal opfylde en masse krav.
Avatar billede anlu Nybegynder
10. december 2010 - 20:15 #9
#6: Har ingen anelse - men du kan måske finde mere info her:
http://immigration.gov.ph/
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 21:50 #10
Godt så.. vi smider et svar
Avatar billede anlu Nybegynder
11. december 2010 - 11:35 #11
Hej jape44 - jeg vil helst ikke have point for mine løse tanker. Der kan ikke siges at være noget særligt kvalificeret over det.  Giv pointene til nogle af de andre eller tag dem selv.

Kom i øvrigt til at tænke på om er noget med at de politiske klima heller ikke er superstabilt på Filippinerne (??) - men NNIT har dog en afdeling derude...

Og held og lykke med dit "projekt" :)
Avatar billede Beach Mester
11. december 2010 - 22:17 #12
Jeg ville helt klart vælge US. Hvis du ikke har nogle lig i lasten og ønsker at starte erhverv op som kan give arbejdspladser til amerikanere, kunne jeg da godt få de tanker at de er villige til at tage en fornuftig snakker med dig inde på Dag Hammerskjolds Alle.

//B
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2010 - 13:53 #13
Ja det har jeg også haft i tankerne. Mener det er noget med min. 5 arbejdspladser
Avatar billede Beach Mester
13. december 2010 - 02:09 #14
Er 5 for mange?
Man kan jo Evt. høre hvor længe man skal have min. X antal på lønningslisten inden man går solo. Måske det bare skal fremlægges eller udspørges på en lidt anden måde:-)

Jeg har selv i tankerne at smutte til staterne en dag, men det bliver nok først når mine næreste familiebånd på den negative side ikke er mere.

//B
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2010 - 09:42 #15
Vi kommer ikke videre, smid et svar
Avatar billede Beach Mester
23. december 2010 - 10:28 #16
Jeg hopper fra, men ønsker dig både held og lykke med projektet og en god jul. //B
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2010 - 15:29 #17
Og i lige måde
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2010 - 18:30 #18
Det kraever visa at komme til USA.

http://en.wikipedia.org/wiki/Us_visa lister alle de forskellige visa muligheder.

EB-5 er et "investor visa" som bevilliges hvia man investerer en halv million dollar og opretter 10 arbejdspladser.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2010 - 19:16 #19
Hvem andre end arne_v kunne svare på dette spørgsmål :-)

Måske du kunne fortælle mig om, om emigration checker dit PAS når du skal ud af landet eller er det stadig bare lufthavns personalet?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2010 - 19:26 #20
Du viser pas ved checkin, i security og ved boarding. Ved boarding fjerner de I94'eren. Men det er flyselskab, TSA og flyselskab. USCIS er ikke involveret. I94'eren antager jeg bliver sendt til USCIS.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2010 - 19:39 #21
Aha!!! glimrende information. Med andre ord... De er røv ligeglade med hvem der rejser ud af landet? Stor betydning for mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2010 - 19:45 #22
Hvis de modtager I94'erne og indtaster dem i deres computer, saa kan deres computer vel opdage at der mangler en I94.

Men jeg ved ikke om de goer noget ved et. Givet at der antages at vaere 11 millioner illegale i USA, saa tvivler jeg paa at de goer meget ud af det.

Jeg vil tro at problemet foerst bliver aktuelt naeste gang man skal i kontakt med USCIS.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2010 - 20:05 #23
Deres databehandling og kapacitet har altid været omkring dem som rejste ind, men ikke på dem som rejste ud. Jeg kunne frygte at blive tilbagehold, med en manglende i94, ved en udrejse. Men hvis det er som du beskriver, kunne jeg med frisk mod, rejse som en turist og efterlade min krop i guds eget land. (ironi indblandet)

Har boet i USA gennem flere år, og ikke mødt problemer på afrejsen. Men det var før 911.