Avatar billede Casperost Nybegynder
10. december 2010 - 13:32 Der er 7 kommentarer

Harddisk klikker

Hey..
Jeg har en Acer bærbar, hvor min harddisk gik i stykker for nogle måneder siden, fordi jeg hamrede den en.. Jeg fik en ny i, og sad med min computer tidligere i dag. Jeg lukkede den som jeg altid gør, og da jeg ville tænde den igen var der bare sort skærm. Den sagde noget med "check cabel".. nåede ikke at læse det hele. Nu kan jeg ikke få den tekst frem, men der kommer bare sort skærm og en hvid streg oppe i venstre hjørne. Harddisken klikker, men ikke på samme måde som første gang.:
Er der noget jeg kan gøre?

Har virkelig brug for hjælp!

Casper
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 14:02 #1
Avatar billede Casperost Nybegynder
10. december 2010 - 14:55 #2
Det er ikke samme harddisk som min.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 15:04 #3
Nej der findes jo mange forskellige HDD. Det er ideen i det, som er det samme. Til højre er der, en række andre videoer.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 15:06 #4
Ps. stikket til strømforsyningen sidder vel helt rigtig? Prøv at se efter.
Avatar billede Casperost Nybegynder
10. december 2010 - 15:09 #5
Jeg ved ikke hvordan stikket ser ud. Jeg har åbnet den, skruer den lille metalramme ovenpå og tager harddisken ud. Der var ingen kabler der, men blot et stik, som man skubber harddisken ind i. Den sad som den skulle..
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 15:24 #6
OK, det var fordi jeg for et par dage siden, her på E. så en bruger, som ikke kunne få kontakt med sin HDD. Det viste sig, at HDD ikke sad helt som den skulle. Den blev sat på plads og så kørte den.

Og jeg har selv, for mange år siden, oplevet en HDD, som stod og klikkede. Det var strømstikket, som sad løst.

Hvis HDD sidder som den skal, og strømforsyningen er i orden, og der kommer kliklyde fra HDD, så er den syg. Det kan være Printet, som det er galt med, men som regel er det læsearmen.
Hvis det er printet, kan det udskiftes med et som er ABSOLUT magen til, inklusiv fabriks land. Hvis du kan finde et sådan, kan du selv udskifte det, men er det læsearmen, så glem det.
MEN prøv at tage HDD ud, og sæt den til en anden computers USB, eller på bundkortet som slave. Kan HDD køre der, er det selvfølgelig i den aktuelle computer, man skal finde fejlen.
Avatar billede Casperost Nybegynder
31. januar 2011 - 16:36 #7
Den var gået ned, men fik en ny af Acer!