Avatar billede dk_dirtyl Nybegynder
10. december 2010 - 05:16 Der er 6 kommentarer

elektronisk faktura

Jeg har brug for et eksempel i Delphi hvordan men sender en elektronisk faktura via OIOXML.
Avatar billede kroning Nybegynder
10. december 2010 - 09:03 #1
Du vil vel oprette fakturaen i Delphi og så sende den via NemHandel programmet?
Avatar billede hrc Mester
10. december 2010 - 11:29 #2
Hvis du har en WSDL-fil indeholdende den elektroniske faktura, kan du importere den i Delphi som genererer en fin unit. Med den er du faktisk klar. Det er så simpelt.

Bevares, jo nyere delphi, desto bedre unit.

Proceduren er at dobbeltklikke på "WSDL importeren" i "Tool palette"/"Delphi projects | WebServices"
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2010 - 01:47 #3
Importere WSDL må være løsningen.

Simpelt er måske så som så - OIOXML formatet er lidt komplekst. Men det er mere trivielt end vanskeligt.
Avatar billede eht Nybegynder
21. december 2010 - 13:02 #4
Jeg vil også meget gerne se et konkret eksempel på hvordan man genererer en elektronisk oioxml faktura fra Delphi.
Avatar billede hrc Mester
21. december 2010 - 13:06 #5
Det er sgu ikke så let. Hvis du har en WSDL-fil så skal du importere den via importøren og det er det. Det er alt sammen arbejde med musen.
Avatar billede hrc Mester
21. december 2010 - 13:29 #6
Har søgt lidt rundt efter den ¤¤#!"# WSDL-fil og det letteste må være at kontakte folkene her på siden: http://www.itst.dk/it-arkitektur-og-standarder/standardisering/datastandardisering/e-handel/oioxml-elektronisk-regning

Måske har de en sti til filen.