Avatar billede nomak Nybegynder
09. december 2010 - 21:11 Der er 4 kommentarer

Oplader til bærbar med højere amp.

Hej e.

Katten har ædt ledningen til min kærestes mini pc. det er en acer, og jeg har selv en større acer. Mit spørgsmål er nu, om hun kan bruge min lader, da stikket passer over i hendes. dog spytter den 3.42A ud, i forhold til de gamle på 1.58A. de er begge på 19 volt.

Futter jeg det hele af, hvis hun bruger min? :b
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 07:34 #1
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2010 - 07:35 #2
under strømadapter
Avatar billede nomak Nybegynder
10. december 2010 - 09:24 #3
mini pc'en er en acer aspire one, og min er en acer aspire 3000

kan hun bruge min lader, trods forskellen på ampererne, eller futter det så af?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2010 - 15:45 #4
Amperen er en rettesnor for hvor meget strømstyrke den kan yde. Det der er farligt er hvis volten ikke er den samme.
Så mit svar vil umiddelbart være du godt kan det.
Du skal dog være obs på polariteten i stikket er ens på de to maskiner.
http://serverfault.com/questions/4287/laptop-power-supplies-do-amps-matter