Avatar billede jps6kb Novice
09. december 2010 - 10:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Komponent til saloversigt/pladsoversigt som f.eks. kino/billetnet

Hej med jer,

Kender i til en komponent som kan bruges til det billetnet og kino gør? rejseplanen.dk også for den sags skyld.
Altså, hvor du kan tegne en oversigt over nogle rum, som har en mouseoverfunktion samt kan markeres ved klik, og som kan renderes til at vise, en farve, efter om rummet er solgt eller ej?

Jeg forestiller mig, det er noget med, at en procedure til at tegne rummet, og så renderer det, hver gang det kaldes - men der er virkelig ingen grund til at opfinde den dybe tallerken hvis det er noget man kan få et sted. :)

MVH Kim
Avatar billede hooh Nybegynder
09. december 2010 - 16:24 #1
Det er måske ikke lige det du leder efter, men det kan give nogle ideer.

http://www.adobe.com/svg/examples.html
Prøv eksemplet med bygningen. efter valg af floor kan man vælge værelser...

kræver et SVG-plugin installeret...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. december 2010 - 16:41 #2
Hej jps6dk

Nu ved jeg godt du spurgte efter noget færdigt, men det er virkelig ikke særligt svært at lave selv i jQuery. Jeg er langtfra jQuery ekspert, men ville uden tvivl gå i gang med at programmere mit eget, så får du det fuldstændigt som man vil (eller kunden vil) og man ved hvad der sker :) Problemet er tit med sådanne "færdige" pakker at man brænder et utal af timer af dels på at forstå, men også på at tweake.

Samtidigt er det jo en sjov opgave og der er mange jQuery-eksperter herinde som kan hjælpe dig.

just my 2 cents :)
Avatar billede jps6kb Novice
17. december 2010 - 15:16 #3
Beklager det sene svar.
hooh, jeg kigger lige på det.
janus, jeg kan også godt lave det selv, men pga. budgettet i opgaven, så ville det være at foretrække, at skyde nogle genveje. :)

Jeg vender tilbage når jeg har fundet en løsning.
Avatar billede jps6kb Novice
27. februar 2011 - 15:34 #4
Well, ingen løsning blev fundet - det kan være det dukker op en dag.