Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 08:33 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Sølle to programmer på samme tid - er det for meget forlangt?

I Windows ME har jeg problemer med at høre cd\'er på Media Player samtidig med at jeg spiller Diablo II: Lord of Destruction. Begge programmer kører normalt fint, men prøver jeg at køre dem samtidig, går systemet i lås. Først troede jeg, at den var gal med RAMen, men jeg har opdaget, at problemet først opstår når jeg opgraderer til LoD. Det oprindelige D2 kører fint. Med til historien skal nævnes, at jeg ved installation af LoD efter \"Checking MPQ file integrity\" får en meddelelse om \"Bad data file\", og at jeg skal un- og reinstalle. Meddelelsen kommer dog hver gang og har ikke umiddelbart nogen effekt på gameplayet, men det KAN selvfølgelig være grunden til problemet med MP... Okay, det var en lang smøre, håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 08:35 #1
Det kan måske have noget at gøre med CD-ROM-drevene (hvad ved jeg?). Jeg bruger jo begge to på en gang.
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 08:38 #2
På den anden side kan jeg godt høre cd\'er mens jeg installerer LoD og jeg kan også godt navigere rundt i spillets menuer - det er først når jeg begynder at spille, at problemet opstår. Så det er ikke sikkert, at CD-ROM-drevene er problemet.
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 08:38 #3
Hør, jeg synes der er lidt enetale over det her... Hvor er alle eksperterne? :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juli 2001 - 08:48 #4
Det er ikke fordi at spillet leder efter noget på CD\'en? Lydfiler eller ligende.
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 08:51 #5
Det kan jeg ikke forestille mig. Når der er meget at lave, hakker lyden lidt, både under install og når jeg spiller det oprindelige D2. Her snakker vi om et gedigent lockdown. Jeg har prøvet at vente i lang tid, men der sker ikke noget. Og når den fryser, spiller D2-lyden (Ikke cd\'en - dén stopper helt) de samme tre sekunder igen, som en plade der er gået i hak.
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 08:53 #6
\"igen og igen\", skulle der stå, ikke bare igen.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
27. juli 2001 - 08:56 #7
Jeg aner intet om Diablo 2 ..men i diverse spil, er der en cdafspiller til musik, er der ikke sårn en indebygget i Diablo 2 ?..
Avatar billede Beach Mester
27. juli 2001 - 08:57 #8
Prøv at slå den funktion fra i media player der kopiere lyden over på harddisken, så er der i hvert tilfælde ikke så  meget aktivitet der.
Hvis det ikke hjælper så luk mediaplayer og star afspilningen direkte på dit cd-drev. Der sidder der er playknap et eller andet sted til at afspille audio-cd direkte uden om div. programmer!

//Beach
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 08:58 #9
Nøwww... desværre. Det er rigtigt, Quake havde det. Jeg tror forklaringen er, at man jo skal have cd\'en i drevet for at spille D2, og så har Blizzard ikke gidet kræse for de relativt få, der har to CD-ROM-drev.
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 09:01 #10
Beach>> det med kopiere-funktionen, hvordan gøres det? Jeg beder den jo ikke om at kopiere noget til hdd, bare om at afspille. Og har alle CD-drev sådan en knap? (sidder ikke ved egen comp.)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
27. juli 2001 - 09:01 #11
Hm..hvis du har meget harddisk plads, så kan du jo smide rippe cd\'en til wave filer og afspille dem på puteren, eller du kan konvertere dem til mp3, men det kan gå udover spillet\'s performance, hvis din computer er langsom eller har knap så mange ram! :)
Avatar billede farout Nybegynder
27. juli 2001 - 09:05 #12
din musik cd\'er overfører mellem 500KB og 1MB sec
så det siger næsten sig selv og din medie player bruger mellem 9-15MB ram og en pæn del processorkraft
samtidig har du sikkert kun en hd controller som skal klare alle disse overførelser så hvis du skal have skidtet til at fungere så smut ud og køb en ekstra hd controller
Avatar billede Beach Mester
27. juli 2001 - 09:07 #13
Under funktioner > indstilninger > cd-lyd kan du indstille de forskelige ting. Prøv at lege lidt med dem!

Og ja, stort set alle cd-rom drev har en playknap som aktivere afspilningen uden om div. styresystemer, så det har din med stor sansynlighed også:-)

//Beach
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 09:07 #14
Naturellement, problemet er at jeg har ca. 250 cd\'er, som jeg hører i flæng. Det er sq lidt meget at kopiere over, synes jeg...
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 09:10 #15
Farout>>> Er du STENSIKKER på, at en hd-controller ville kunne klare det. Mine første tanke var også alt det med RAM og processorkraft, men problemet opstår som sagt først med LoD, og dét kan vel for f... ikke sluge så meget mere end D2??
Avatar billede farout Nybegynder
27. juli 2001 - 09:12 #16
jo det kan den desværre cd musik er meget mere resourse krævende en man umiddelbart tror

og ja en ny kontroller er en hjælp du kan også ligesågodt kigge på en raid controller nu du er ude og invistere
Avatar billede kornfreak Nybegynder
27. juli 2001 - 09:13 #17
Har du prøvet andre afspillere?..f.eks winamp? ..bare en tanke..
Avatar billede farout Nybegynder
27. juli 2001 - 09:16 #18
Bnau vi kan tales ved senere hvis du skal ud og købe en by cotroller kan jeg give dig et par fif
også til opsætningen af raid

Tonny
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 09:16 #19
Jeg ville af forskellige årsager meget gerne kunne køre Media Player, selv om det andet kan blive en nødløsning. Kan Winamp afspille andet end mp3\'er??
Avatar billede kornfreak Nybegynder
27. juli 2001 - 09:18 #20
bnau: Yeps..også fra cd !
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 09:20 #21
En ny controller forekommer mig en noget pebret løsning... er sådan én ikke dyr? Og hvis det virkelig er ressourcerne, der er problemet, kan nogle flere RAM så ikke hjælpe på det i stedet? Hvis farout er gået, må andre meget gerne svare.
Avatar billede bnau Nybegynder
27. juli 2001 - 09:56 #22
Oh well, jeg prøver noget af det andet shit - ellers vender jeg frygteligt tilbage. Farout og kornfreak>> jeg er meget glad for jeres hjælp, men har lidt svært ved at give jer point siden I kun har kommenteret og ikke svaret... sorry.
Avatar billede kornfreak Nybegynder
27. juli 2001 - 09:58 #23
Jeg har ikke noget konkret svar, så jeg nøjes med at kommentere/komme med forslag :)
Avatar billede farout Nybegynder
27. juli 2001 - 17:49 #24
en ide raid controller kan du bestille for ca 500.- og ram er selfølgelig også noget der virker men en general opdatering er nok nødvendig.

hvis du vil køre dine cd\'er over findes der programmer der kan rippe dem og lave mp3 files en hel cd tager ca 10 - 15 min afhænig af maskinen og det vil nok hjælpe at afspille direkte fra hd men selv winamp som er rimelig genial og gratis :o) bruger en del resourser fordi den læser pakkede filer men dog er den ikke så krævende som det er at afspille direkte fra en cd

Prøv alto cd ripperen den virker