Avatar billede nyhuus Nybegynder
08. december 2010 - 08:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Clipboard buffer size

Hejsa Eksperter.

Jeg sidder med et problem, med at have for meget tekst i clipboarded til at windows kan håndtere det.

Kopiere jeg fx 5 linier virker det fint, men tager jeg de 10.000 som jeg skal bruge, fungere det ikke længere.

Jeg kunne forstille mig dette er en buffersize, er dette noget man kan ændre?
Avatar billede madsens90 Praktikant
08. december 2010 - 10:12 #1
Det kommer vidst lidt an på hvilket program du forsøger at kopierer fra, og hvor mange ram der er fri på maskinen.

Er der nogen grund til ikke bare at tage ca 1000 linjer af gangen?

De 10000 linjer du skal kopierer, er det en hel fil, og i så fald, hvor meget fylder den fil? Spørger fordi der er meget forskel på hvor stor en linje kan være, og vil forsøge at kører nogle test med samme størrelse af data på min computer.
Avatar billede madsens90 Praktikant
08. december 2010 - 10:18 #2
Jeg har lige kørt en test i en .txt fil åbnet med programmet notepad ++.
Jeg kunne sagtens kopierer 1.000.000 linjer med teksten "This is a line!".
Tilgengæld kunne jeg ikke med 10.000.000 linjer kopierer det, og sætte det ind nedenunder.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
08. december 2010 - 11:12 #3
Det er kopieren fra Microsoft Dynamics AX til excel.

Jeg kunne nu også godt mistænke det for at der ikke er ram nok.

det er en "hel tabel" jeg forsøgere at kopiere over i et excel dokument, som fejler.

Men tager man lidt adgang virker det
Avatar billede madsens90 Praktikant
08. december 2010 - 11:19 #4
Hmm.. Beklager.
Jeg har kun hjulpet dig med at konstaterer hvad problemet er, jeg har desværre ikke nogen løsning på det.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
08. december 2010 - 12:05 #5
Ellers tak for hjælpe da! :)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
23. december 2010 - 12:03 #6
Lukket