Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
07. december 2010 - 22:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fjerne partition i Windows 7

Jeg har et drev D "Recovery" på 10 GB, som jeg vil udvide.
I diskhåndtering højreklikker jeg på drev D. I vinduet med muligheder, er punktet "Udvid Partition" svagt markeret, altså ikke mulig. Så prøvede jeg, at formindske drev C med 10 GB.
Derved opstod der blot en ny ikke allokeret partition.
Hvordan fjerner jeg den igen ? På forhånd tak.

Jørgen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. december 2010 - 23:04 #1
forøg  C: drev ved forøgelse skal partionen ti højre altid være ualokeret
Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
08. december 2010 - 03:20 #2
I vinduet Diskhåndtering har jeg på disk "0" 4 partisioner.
Fra venstre:

63 MB som jeg ikke ved hvad er.
Disk D "Recovery" på 10 GB. Primær disk.
Disk C på godt 900 GB.
Den fejloprettede på 10 GB. Uallokeret.

Hvis jeg kan bytte om på C og D, så står uallokerede til højre for D, som jeg ønsker at udvide. Skal den fejloprettede fjernes før jeg kan udvide D ? Hvis ja, hvordan gør jeg så det ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. december 2010 - 08:40 #3
Så kom der en bedre forklaring fra dig:
Du må ikke røre ved recovery partionen det er  sammen med de 64MB en fabriks instilling hvormed du kan genskabe din PC til fabriks instilling så den er som da du fik den:
det mest fornuftige er at forminske dit C: drev til Ca. 100Gb  og så formatere resten som et lager og give det drevbogstav E:
når du har forminsket C: drevet er resten ualokeret og skal formateres.
Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
08. december 2010 - 14:43 #4
Ja OK, men det udvider ikke drev D. Jeg repeterer: "Opgaven går ud på, at udvide drev D til 20 GB.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. december 2010 - 15:45 #5
Ok så må du bruge et andet værktøj f.eks.partition magik.
og du mister muligheden for at gendanne din PC. Til fabriksindstillinger. du kan se hvad du kan gøre med windows eget værktøj her.det er bare et eksempel.
http://img716.imageshack.us/img716/4867/pblabtop.png du kan kun gå til højre hvis der er ualokeret plads.
Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
08. december 2010 - 19:16 #6
Flot billede, men hvad kan det bruges til?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. december 2010 - 19:46 #7
For at vise dig hvad du7 kan med windows eget værktøj og at du ødelægger din egen recovery. og du behøver ikke at kommentere jeg sletter overvågningen i mit bibliotek:
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2010 - 20:24 #8
For at skære det ud i pap:
Pil ved gendannelsespartitionen, og du vil ikke kunne gendanne.
Så simpelt er det.
Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
09. december 2010 - 00:26 #9
Årsagen til, at jeg vil udvide drev D er, at PCen jævnligt siger: "Pladsmangel på drev D". Man må kunne tømme harddisken fuldstændigt, ompartitionere den, og så installere Windows 7 og alle programmerne igen. Jeg har backup af alt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. december 2010 - 21:34 #10
Har du Windows på et medie?
Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
09. december 2010 - 21:53 #11
Ja jeg har Windows 7 på en installations CD.
Avatar billede joergen_vinther Nybegynder
22. december 2010 - 11:41 #12
Jeg har fået profesionel hjælp. Nu kører PCen uden drev D recovery. Kun et stort drev C. Kører fint.
Tak for indlægene.

Jørgen.