Avatar billede circadian Nybegynder
06. december 2010 - 22:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Stifinder / explorer.exe opfører sig ekstremt mærkeligt

Win7 x64

For nyligt er min Win7 (eller rettere, explorer.exe) begyndt at opføre sig ekstremt mærkeligt, har aldrig oplevet det før.

http://i54.tinypic.com/14spo9j.jpg

På billedet er der 3 ting at bemærke:
1) Venstre kolonne består af 4 timeglas som bare står og kører rundt, kommer ingen vegne. Dvs. ingen undermapper fremkommer.
2) I toppen kører den grønne bar langsomt mod højre, men når aldrig at gå væk, medmindre man trykker på F5 eller Esc.
3) Elementerne i "Computer" fremkommer aldrig.

Dette opstår på random tidspunkter, nogle gange virker det fint, men for det meste er det dette der er situationen.

Yderligere, så hvis den pågældende mappe er sat til at vise ikoner efter "Oversigt", nogle ikoner bliver bare vist som 'tomme A4-sider'. Altså et ikon uden 'indhold'. Gælder for jpg og genveje, og sikkert også andre som jeg lige har glemt.

Håber I kan hjælpe, da dette irriterer mig grænseløst. Og nej, har ikke lyst til format lige nu.
Avatar billede Mindblast Nybegynder
06. december 2010 - 22:39 #1
Hvor lang tid siden er det at du har installeret win 7 på maskinen?
og kunne også godt tænke mig at vide, om du har noget antivirus program, og om det kører som det skal? :)
Avatar billede circadian Nybegynder
06. december 2010 - 22:43 #2
#1
Det er vel noget der ligner 2 måneder.
Ja bruger avast! og det kører fint.

#0
Glemte at tilføje:

"Preview" funktionen virker heller ikke, dvs. hvis du fx har en mappe med musikfiler med ID3-tags, så viser den ikke informationerne for kunstner, titel, osv. Det samme gælder for billeder (dimensioner m.v.).
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. december 2010 - 22:51 #3
Gendan til før problemet opstod.
Avatar billede Mindblast Nybegynder
06. december 2010 - 22:58 #4
Kunne det evt. være at problemet var opstået efter en windows opdatering?
Jeg tænkte bare, at hvis der var sket en fejl i installationen af denne opdateringer, så vil det påvirke Explorer.exe, hvis altså det er 100% sikkert, at der ikke er tale om virus :)
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2010 - 07:35 #5
hvilke programmer har du inde
har set det med powerdvd i en ældre version der lukkede den ned
nero har også været utrolig dårlig med den fejl

det er lidt sent men test den alligevel med deres program

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

men hvad med din harddisk - er den defragmenteret
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2010 - 08:42 #6
du skulle prøve med explorer 9 beta
indtil nu har jeg kun fundet meget små fejl i den

hvis du henter den så husk at slå den ned på win 7 64 bit

http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/download/ie-9/worldwide

den vriker IKKE i win xp - bare for oplysningens skyld
Avatar billede circadian Nybegynder
07. december 2010 - 18:23 #7
#6
Vi snakker explorer.exe, ikke iexplore.exe ;)

#4
Det er muligt, men det er umuligt for mig at finde den pågældende opdatering da problemet første gang opstod for flere uger siden.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2010 - 07:56 #8
her er i hvert fald en løsning men om den duer i dit tilfælde
er et gdot spørgsmål

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7repair/thread/41ae6113-974b-4ba8-985e-f710260396e5

se under denne her

Vijay BMicrosoft Support, Moderator
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2010 - 12:49 #9
denne her er helt ny - prøv den lige

http://support.microsoft.com/fixit/

m.v.h
Avatar billede circadian Nybegynder
13. december 2010 - 18:05 #10
Det virkede desværre ikke :(
Avatar billede circadian Nybegynder
16. februar 2011 - 20:03 #11
Problem ikke løst, men lukker.