Avatar billede hyben Novice
06. december 2010 - 22:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

vhs privatfilm til pc

jeg har nogle vhs film af mine søde unger liggende - men videomaskinen synger på sidste vers ... Hvordan får jeg filmene gemt på min pc? Kan jeg evt. kopiere alle ungernes film fra deres unge år til dvd?.... der kommer vel børnebørn på et tidspunkt!!
Avatar billede hyben Novice
06. december 2010 - 22:38 #2
Hold da op - virker lidt vel teknisk ..... især linket til edbpriser .... hvad skal jeg vælge?
Avatar billede Mindblast Nybegynder
06. december 2010 - 22:42 #3
Det som kimtheman mener med linket til EDB-priser er, at du blot skal købe dig et AV-kort, såsom dette:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=429718
og på den måde kan du lægge dine VHS-videoer over på din computer ;)
Avatar billede kimtheman Novice
06. december 2010 - 22:47 #4
Ja du skal jo bruge lidt teknisk udstyr/ software så lidt teknisk bliver det jo.

Samt det sluger også lidt computer kraft/ tid at gøre dette så er det en ældre Pc så får den nok lidt at arbejde med.

Men ellers skulle denne vel kunne klare det:
http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=direktelink&varenr=26756
Avatar billede kimtheman Novice
06. december 2010 - 22:48 #5
Men husk alle VHS film skal køre alm. igennem. Så har du mange film (timer). Så tager dette rigtig lang tid.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
07. december 2010 - 21:56 #6
Har selv kopieret/digitaliseret diverse børnefødselsdage ved at optage fra VHS med en HDD-optager, så hvis du kender nogen, der har sådan en...
Avatar billede hyben Novice
13. december 2010 - 22:28 #7
Hvem vil ha point? jeg tror jeg satser på den lette løsning fra Bodillen .... men gør ikke mere ved mine film lige nu! tak for jeres tid. Iben
Avatar billede kimtheman Novice
13. december 2010 - 22:34 #8
Bodillen?
Avatar billede hyben Novice
13. december 2010 - 22:44 #9
Kimtheman ....hvorfor skriver du "Bodillen ?" - Du må gerne få point for dit råd ...bare ping .... Foreløbig gør jeg ikke noget ved mine børneminder ;0) -
Avatar billede kimtheman Novice
13. december 2010 - 22:46 #10
Satte bare spørgsmåltegn ved du skriver "jeg tror jeg satser på den lette løsning fra Bodillen " For ved ikke hvad du mener der?
Takker for point.
Avatar billede kimtheman Novice
13. december 2010 - 23:04 #11
Nåå ja Bodillen i svar #6...Godmorgen til mig selv!