Avatar billede datakonsulenten Nybegynder
06. december 2010 - 20:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere menupunkter??

Hej

Er ikke særlig erfaren inde for xal... Hvis jeg har oprettet en faktura mere, hvordan pokker for jeg så mulighed for at tilføje faktura2 i menuen, hvor en eksisterende faktura står?? Altså - vælge enten faktura1 eller faktura2 ved udskrivning (forskel på layout).
Hilsen Jesper
Avatar billede GlobaCon Nybegynder
08. december 2010 - 07:59 #1
Hej Jesper

For at oprette et menu punkt skal du gå ind på formen som det drejer sig om under frm/ret.

Når du er på formen, så skal du trykke F10 og så kommer menuen frem og du kan rette i den. Formen til ordre hedder OrdKart.

Du kan dog ikke lige lave et menupunkt der peger på et andet faktura layout, da dette kører over en QTX først. Så skal du eventuelt lave nogle rettelser til QTX'en så du kan styre layoutet.

Hvad er tanken bag at bruge 2 layouts? Er det bestemte kunder der skal have et bestemt layout? For så kan man styre det via aktions lister på den enkelte kunde.

Med  Venlig Hilsen
Bent Pedersen
GlobaCon - www.globacon.dk
Avatar billede datakonsulenten Nybegynder
08. december 2010 - 09:00 #2
Hej Bent

Det er et firma der skal kunne skrive faktura via email. Den faktura udskriv de har i dag, kan ikke umiddelbart bruges. Så jeg har lavet en kopi af denne og tilpasset med anden layout. Jeg prøver lige...

Hilsen
Jesper
Avatar billede datakonsulenten Nybegynder
07. januar 2011 - 18:14 #3
Hej

Sagen er løst .-)

Hvor giver jeg point???