Avatar billede wald15 Nybegynder
06. december 2010 - 15:16 Der er 5 kommentarer

Windows 7 "smider printerne"

Hej

vi har 2 printer servere, en til 32 bits drivere og en til 64
vi har så også en del pc'er stående, med både win7 32 og 64 bit.
den med 64 bit er der ingen problemer med

men når jeg tilføjer en printer på win7-32bit med en 32-bit printer fra printserveren, så virker det også det første stykke tid, men på et tidspunkt så vil den bare ikke printe mere.
for at løse problemet bliver jeg nød til at slette printeren fra computeren, genstarte printspooleren og tilføje printeren igen, også virker den igen x antal dage.

har oplevet det ved 3 forskellige brugere nu som alle sider på win7-32 bit, ved alle andre fungere det

nogle der har et forslag eller en ide??

tak
MVH Mads
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2010 - 16:15 #1
Det er ikke printjob der hænger i køen, som låser for nye print?
Avatar billede wald15 Nybegynder
06. december 2010 - 17:52 #2
#1
der er ikke nogen print som hænger nej
der er også ved forskellige printere det sker, så det kan heller ikke være ved en bestemt model e.lign.
Avatar billede JackRandom Nybegynder
07. december 2010 - 16:08 #3
problemet kan højst sandsynligt løses ved at gå ind i Windows Jobliste (ctrl alt del), dernæst fanen "Tjenester", Knappen "Tjenester", der finder du så "Print Spooler", højre museklikker, og ændrer Starttype fra Manuelt til Automatisk.
Avatar billede wald15 Nybegynder
08. december 2010 - 13:06 #4
#3 den står allerede til at starte automatisk
Avatar billede wald15 Nybegynder
13. december 2010 - 09:15 #5
slet ingen kloge folk med nogle forslag