Avatar billede lemiha Nybegynder
06. december 2010 - 13:31 Der er 2 kommentarer

Hjælp til OSO, tak

Jeg har valgt at skrive en OSO om at være software programmør.

Så jeg har nogle få spørgsmål til dem der arbejder inden for erhvervet. Og håber på at i vil svare på dem.

Tak på forhånd

Hvilke opgaver laver man på jobbet på en almindelig arbejdsdag?

Hvilke metoder (evt. programmer, eller programerings sprog) til at løse problemerne?

Hvordan er arbejdsmiljøet?

Hvad er lønnen?

Er der nogle fordele ved jobbet?

Bruger i det privat (Laver eget program, eller måske styrer hjemmeside)?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2010 - 02:50 #1
>Hvilke opgaver laver man på jobbet på en almindelig arbejdsdag?

Læser krav specifkation / use cases.
Deltager i design møde
Tænke
Skriver kode
Reviewer kode
Retter fejl i kode
Hjælper test folkene
Skrivere dokumentation

>Hvilke metoder (evt. programmer, eller programerings sprog) til at løse problemerne?

Problemerne løses ved at tænke. Koden skrives så i det sprog som bruges af projektet.

>Hvordan er arbejdsmiljøet?

Uformelt men til tider stresset p.g.a. travlhed

>Hvad er lønnen?

Typisk et sted mellem 25000 og 60000 afhængig af uddannelse og erfaring

>Er der nogle fordele ved jobbet?

??

>Bruger i det privat (Laver eget program, eller måske styrer hjemmeside)?

Familie og venner opfatter alle som er ansat som IT-et-eller-andet som den rette person til at fjerne virus fra deres PC!
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2010 - 23:40 #2
all set?