Avatar billede ksor Mester
05. december 2010 - 13:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

TDC HomeTrioBox

Hvordan for man adgang via noget C# kode til HD og streaming i denne box ?
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
05. december 2010 - 22:49 #1
Hvad mener du egentligt ? , det tror jeg ik du får, men kan du ik opsnappeIPTV stream vi DVBLink ?  evt Brug Wireshark til at sniffe IPTV servers IP adr. evt skal du spoofe boxens MAC adr. for at få kontakt til IPTV server.

Evt fortæl mere om dine planer...
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
05. december 2010 - 22:51 #2
Har selv lavet et lille tryllenummer hvor jeg snupper streams udenom en box..  der er ret cool.. der er mange gode kanaler syns jeg ;o)  det dog ik Home Trio.
Avatar billede ksor Mester
05. december 2010 - 23:02 #3
Jeg forestiller mig på PC'EN at kunne
slette optagelser
kopiere optagelser til pc'en
måske gemme direkte på pc'ens HD i stedet for hometrio HD

Det provokerer mig i den grad, at tv'et har en IP-adresse svarende til mig pc UDEN at jeg kan "se" hvad, der ligger bag denne IP-sdresse på tv'et.

Der er også USB-fatninger på boksen - hvad kan de bruges til - det er sgu' da ufordrende - nogen må da have viden om det.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
05. december 2010 - 23:08 #4
er det en KMM-3410-DK
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
05. december 2010 - 23:10 #5
To enheder kan ik ha samme IP, Det er vel kun udadtil de har samme IP. ?  dvs på yderside af router ?
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
05. december 2010 - 23:11 #6
Tror den bedste løsning er at forsøge at gribe stream direkte på din PC og så smide boxen ud ad vinduet...  som jeg har gjort..
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
05. december 2010 - 23:11 #7
Det ville nok være en fordel at skrive hvilken boks du har. TDC sælger flere forskellige så vidt jeg ved.

Desuden kunne jeg have en mistanke om at USB-stikkende er envejs. Altså kun kan gå som input til maskinen.

Men det nemmeste ville nok være at vi ved hvilken boks der. Model og producent, så er der muligvis nogen der har haft samme tanker som dig
Avatar billede ksor Mester
05. december 2010 - 23:17 #8
Hvad er en "KMM-3410-DK" ?

Jeg siger ikke de har samme IP - "tv-enheden" har i router-konfigurationen en IP, som ender på 12 og min pc's IP ender på 13 - f.eks.

Smide boksen ud - så kan jeg jo ikke se tv i stuen ... ???

Hvardan kan man med C# kode få "hul på", hvad der "ligger bag" en IP-adresse - lidt eksempelkode kunne være gavnligt.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
05. december 2010 - 23:40 #9
Aj det er pjat, det er fordi jeg har erstattet boxen med et Windows media center. og sat en extender i stuen (og bruger derfor ik boxen)

HVad der ligger bag en IP?!,, jamen der skla jo være nogle services du kan tage fat i via TCP/IP, og det tror jeg ikke er implementeret i boxen.

Der er næppe en Samba eller andet filserver software på den BOX, tror godt man kan glemme det desværre.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
05. december 2010 - 23:42 #10
Men som tidligere foreslået. forsk i om du kan fange den stream på din PC og optag derfra og afspil derfra istedet..
Avatar billede ksor Mester
06. december 2010 - 06:59 #11
"HVad der ligger bag en IP?!,, jamen der skla jo være nogle services du kan tage fat i via TCP/IP ....."

Jamen, det er jo det jeg oprindelig så spørger om - HVAD der er, og HVORDAN man får fat i dem med C#.
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
06. december 2010 - 09:19 #12
Så fortæl hvilken box du har...
Avatar billede ksor Mester
06. december 2010 - 09:53 #13
Jamen, er det ikke sagt med at det er en "HomeTrio"-boks, men ellers på selve den fysiske boks står ikke andet end TDC på forsiden - på bagsiden er det enkelte porte/stik/fatninger benævnt, men der er ikke nogen typebetegnelse eller nummerskilt.

På undersiden er en stregkodelabel, hvor der over stregkoden står
"KMM-3010-DK"

og "Made in Hungary"
Avatar billede knaldeglad Nybegynder
06. december 2010 - 10:28 #14
Ok, det eneste du kan gøre ved den er at Hardware hacke den, men det skal du være elektronik expert for og bruge digital scob og alt muligt...  drop det.. Det ka efter min mening ikke  betale sig.. Der er ikke nogle services du kan fange på TCP/IP og USB kan ret sikkert ikke bruges til det du efterspørger...
Avatar billede ksor Mester
29. maj 2011 - 06:50 #15
Lukkes
Avatar billede Hopetofind Nybegynder
27. december 2012 - 20:58 #16
Knaldeglad & Ksor -- KOM I NÆRMERE EN LØSNING ???

Prøv lige at søg på "TDC HOME TRIO" herinde; så kommer mit spørgsmål. Det minder om det i havde gang i for 2 år siden. Så måske i (eller andre) har fået kendskab til en løsning !! ????

Mvh.
Henrik.