05. december 2010 - 00:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

D-link DIR 655

hej Eksperten :)

for en uges tid siden købte jeg en D-link DIR-655 i computercity dette skulle være en rigtigt god router med den nyeste N teknologi og det hele.

mit problem ligger i at jeg kører med en NAS server hvor jeg gerne skulle kunne streame diverse medier ud lokalt, men når jeg f.eks. starter mit media center op og prøver at tilgå min NAS server fra windows media center. vi kan tage det eksemple at jeg skal afspille en Sang når jeg så finder sangen på NAS servern og sætter den til at afspille bruger den røv lang tid på at finde den, og når den så endelig har fundet den har begynder at afspille begynder det at hakke helt sindsygt, hvis jeg så lukker windows media center ned og går ind i Routernes Interface og genstarter den, også igen åbner windows media center og begynder at afspille så virker det som det skal og går sindsygt hurtigt, havde ikke problemet med min gamle router.

skal siges at mit mediacenter er koblet op med lan og ikke WIFI

håber der nogen der har et svar, på forhånd tak
05. december 2010 - 15:07 #1
nogen der kan hjælpe :)
05. december 2010 - 23:11 #2
ingen der kan hjælpe :) så lukker jeg tråden igen
Avatar billede herpderp Nybegynder
08. december 2010 - 17:06 #3
prøv evt. at tjekke din log(på routeren) efter uregelmæsigheder imens du prøver at afspille sangen. Du kan poste noget fra loggen herinde.
Du kan også lege lidt med at slå SPI og QoS fra/til.