Avatar billede hancock- Nybegynder
04. december 2010 - 23:09 Der er 2 kommentarer

DanDomain Produktsegmenter

Hej I DanDomain hajer,

Jeg har et problem med DanDomain webshop.

Jeg har et produkthierarki, der ligner dette:

Herre
  Overtøj
      Vindjakker
      Softshell jakker
      Veste
  Bukser
  Sko
Dame
Børn

Jeg vil have, at når man trykker på Overtøj, at alle produkter indenfor Overtøj så bliver vist, og så kan man via filtreringslinks, som hedder Vindjakker, Softshell jakker og Veste gøre, så man kun ser eks. Vindjakker indenfor Overtøj.

Dette har jeg gjort ved at oprette Vindjakker, Softshell jakker og Veste som Produktsegmenter, så jeg via url-parametret ?segment=Vindjakker kan filtrere Overtøj, så kun produkter med produktsegmentet "Vindjakker" bliver vist. Så vidt så godt.

Problemet ligger så i, at browseren husker ?segment=Vindjakker, så hvis jeg går ind under Bukser, så vises ingen produkter, da ingen produkter under Bukser har "Vindjakker" som produktsegment.

Man kan nulstille url-parametret ?segment=Vindjakker med parametret ?clearsegments=1, og det virker også, hvis jeg manuelt smider parametret op i URL'en, men det skulle helst virke, når går tilbage i browseren eller klikker sig ind på eks. Bukser.

Og dette ved jeg simpelthen ikke, hvordan jeg fikser, da jeg ikke ved, hvordan jeg kan smide ?clearsegments=1 på eks. www.domaene.dk/shop/bukser-14c.html, da de links bliver autogeneret.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Tillægsspørgsmål - Er det muligt at få vist en vareliste over alle produkter i produktgruppen "Herre"? Pt. synes jeg, at jeg er tvunget til at lave mellemsider, indtil jeg når underproduktgruppen med produkterne.

På forhånd, mange tak!
Avatar billede Rene_Reinholdt Nybegynder
06. december 2010 - 09:20 #1
Se venligst mit svar på amino :)

MVH

René / CyklopStudio.com
Avatar billede hancock- Nybegynder
18. januar 2011 - 10:47 #2
Fandt selv svar - ellers tak.