Avatar billede dwtbc Nybegynder
04. december 2010 - 15:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SEO på Flash site - Hvordan?

Hej jeg har et flash site jeg godt kunne tænke mig, viste sig i google når man søger på min side.

Er der noget der har en løsning til hvordan min flash site kanl vises, der må kunne gøres et eller andet i hmtl-koden?

Mvh Daniel
Avatar billede iliketoplay Nybegynder
05. december 2010 - 11:04 #1
Generelt skal du ikke tænke at "Flash sitet skal vises i Google", for det kan det (næsten) ikke. Derimod kan du sagtens lave en simpel html side bagved din Flash side. På den måde kan søgemaskinerne se indholdet.
Hvis dit indhold er dynamisk, med f.eks. xml eller et cms, kan du bruge det samme indhold i html siden. Brug f.eks. php's simplexml til at få det vist i html.
Hvis dit indhold er statisk, kan du bare kopiere nogle af de relevante tekster ind i html koden.

Der er andre tricks også, såsom sitemap.xml, styling, validering osv. men det bliver hurtigt teknisk og omfangsrigt. Men et sidste godt tip, er at få en masse andre hjemmesider til at linke til din, det er faktisk det vigtigste overhovedet for at være højt placeret på Google.
Avatar billede mikaelch Novice
07. december 2010 - 23:38 #2
lav ikke siden i flash vis ønsker top resultater i google flash kan ikke søgeord optimeres
Avatar billede dwtbc Nybegynder
17. februar 2011 - 08:23 #3
Jeg har selv fundet en løsning.
Jeg har smidt et site-map ud på min ftp, oprettet en Google Webmaster Tools konto og oprettet en lille  kamgpagne hos google.

Og det har gjort tricket
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2011 - 19:22 #4
bare til info så er et sitemap ikke SEO - det kan endda let bringe mere negativt med sig end positivt.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
26. maj 2011 - 15:56 #5
Flash kan sku da godt seo optimeres.

Benyt tags på alle flash elementer.