Avatar billede plaf Nybegynder
26. juli 2001 - 23:03 Der er 20 kommentarer og
7 løsninger

Lille side til entreprenørfirma

Jeg har lavet en lille side til et mindre entreprenørfirma, og vil nu gerne have noget feedback.

http://www.plaf.oersted.mobilixnet.dk/HN-Entreprise/

Oplægget var \"logoet\" (-den røde ting i venstre side!), 3 billeder af entreprenørmaskiner, teksten under \"firmaprofil\" og en \"prisliste\".

Hvordan ser det ud?

Nogen konstruktive forslag?

/Plaf
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
26. juli 2001 - 23:06 #1
Godt design ..Overskueligt.. Godt logo ...What can i say

10@13
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
26. juli 2001 - 23:10 #2
Dejligt!

10@13

- Rasmus!
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
26. juli 2001 - 23:11 #3
Det ser jo fint ud... flotte billeder, let at finde rundt. Den er du sluppet helt godt afsted med ;)

Karakter: 9-10 af 13

::sunlock.dk::
Avatar billede fomse Nybegynder
26. juli 2001 - 23:11 #4
Designet er ganske godt, stilrent, overskueligt, veldisponeret.

Virker også i NS 4.07 og NS6.0

10@13
Avatar billede jkmedia Nybegynder
26. juli 2001 - 23:12 #5
Godt lavet, dejlig nem og lige til, er kun lige der skal være det er et plus!! 10 ud af 10 får den!!
Avatar billede plaf Nybegynder
26. juli 2001 - 23:15 #6
Wow - det var knagme nogle flotte karakterer I fik rystet af jer :o)

Er I helt vilde i sommervarmen - slet ingen brølere? - Eller hvad med stavefejl?

/Plaf
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
26. juli 2001 - 23:16 #7
Nope... det er en flot side... Den ros SKAL du ha\'!

::sunlock.dk::
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juli 2001 - 23:19 #8
Jeg ville nok lade højremargen i hovedcellen vokse lidt hurtigere for brede vinduer.

Teksten i det røde banner er lovlig gnidret. Kunne man ikke flytte det mere liegyldige (SE-nummer, email) ud på en kontaktside, og så gøre resten større.
mer i det hele taget ikke for glad for teksten i det røde banner. tekstens lige linier mod bannerets buer får det til at se skævt ud. Plus det røde i banneret er lidt væltet imod venstre, prøv at trapez-forskyde højresiden af banneret lidt nedad.

Jeg tror overhovedet ikke på den pris for græsslåning. med kørsel, afskrivning og vedligehold af materiel og specielle områder såsom bede bliver det langt langt dyrere.

på \'indhent tilbud\' siden bør textarea\'et holde sin placering under de andre felter.

menycellen har lovlig meget tom plads i højre side (lidt det samme som min allerførste indvending)

mvh JakobA
Avatar billede jkmedia Nybegynder
26. juli 2001 - 23:19 #9
Dog vil jeg lige sige at det med den textarea på Indhent tilbud siden, godt kunne flyttes lidt til venstre så den passer til de overstående felter!!
Avatar billede plaf Nybegynder
26. juli 2001 - 23:32 #10
Jeg er ABSOLUT heller ikke glad for \"logo-et\", men sådan ser det altså ud, og det kan jeg ikke liiiiige gøre noget ved (- kunne jo prøve at overtale manden til at lade mig lave et nyt...?)

Manden, til hvem jeg laver siden er vældig, vældig flink og vældig, vældig snakke-salig. Faktisk brugte han 3 kvarter (det er altså meget!) på at forklare mig, at de laver mange ting - f.eks rejser de også flagstænger (BÅDE dem i glasfiber og dem i træ!!!). Han fortalte også at det med græsslåningen er en lille sjov ting, han fandt på, og at det lige løber rundt for dem....

Nok om det!

JakobA >> hvad mener du helt præcist med: \"lade højremargen i hovedcellen vokse lidt hurtigere for brede vinduer\"?
Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juli 2001 - 23:47 #11
At det hvide område omellem billedcirkelen og menycellen bliver for stort, så stort at siden ikke rigtig hænger sammen.

En mulig løsning ville være at fjerne alt hvad du kan af spacing, marginer, etc imellem de to tabelkolonner (det hvide i randen af banneret er fx meget svagt, ku man evt klippe det væk i højre side så menycellen blev lidt smallere. Og fixere cellebredden i menycellen (jeg tror den gror i brede vinduer).

banneret kan godt gøres bedre uden at man bemærker at der er lavet om i det, fx ved at vælte de der bølgekanter lidt med uret. men ok, ikke uden at få lov, du kunne evt lave et udkast og forelægge.

mvh JakobA
Avatar billede plaf Nybegynder
26. juli 2001 - 23:59 #12
JakobA >> Tak for svaret. Jeg vil kikke på det der med menuen og det hvide...

-Og nej, jeg kan jo ikke så godt lave om på deres logo ( slet ikke uden at spørge først!)

/Plaf
Avatar billede snaps Nybegynder
27. juli 2001 - 12:54 #13
Jeg syntes du skal flytte dine overskrifter, så de flugter med venstre margin i din brødtekst og så undlade at lave dem kursiv. Eller syntes jeg godt om sitet, måske din menu-frame fylder lidt vel meget i bredden.
Avatar billede plaf Nybegynder
27. juli 2001 - 13:06 #14
snaps>> det der med at lade overskriften flugte i venstre side, kunne vist blive meget godt. Det ser jeg på! Angående menuframen (siden er nu lavet i en tabel...) Hvis jeg laver den smallere, vil højre del af siden vel bare se endnu mere tom ud i store opløsninger...?

Som skrevet så mange gange før: Dejligt med hurtig og konstruktiv kritik!!!

/Plaf
Avatar billede snaps Nybegynder
27. juli 2001 - 13:15 #15
Det med tabelbredden var en tillægskommentar, så..
Endelig kunne du lægge noget grafik/billeder ind på de enkelte sider (undersitet)
Avatar billede plaf Nybegynder
27. juli 2001 - 13:53 #16
Jeg vil også gerne lægge billeder ind på undersiderne, men jeg fik kun 3, og dem valgte jeg altså at bruge på forsiden. Det kan være det kommer...

/Plaf
Avatar billede erik Nybegynder
27. juli 2001 - 14:17 #17
Test det i en høj opløsning!
Avatar billede annikadk Nybegynder
28. juli 2001 - 11:27 #18
Har ikke læst alle kommentarer, men!!
den er HELT forkert i Opera.
Det bør lige rettes op, for den ser sikkert heller ikke korrekt ud i NS
Avatar billede plaf Nybegynder
28. juli 2001 - 11:51 #19
Jo, den virker nu i NS (se evt fromses svar 26/07 2001 23:11:10)

Har ikke selv Opera - kan du ikke lave et screenshot?

/Plaf
Avatar billede annikadk Nybegynder
28. juli 2001 - 12:05 #20
http://annika.dk/eksperten/92558.gif

Sådan..
Sjovt nok har jeg selv tabeller på min HP med BG i, og der er ingen problemer :)
Avatar billede plaf Nybegynder
28. juli 2001 - 12:12 #21
Ja, det er mystisk...

Mange tak fordi du gad ulejlige dig! - Når jeg får tid til at kikke på det, vil du så se på det igen? - som skrevet har jeg ikke Opera, så jeg kan ikke teste det selv!

/Plaf
Avatar billede annikadk Nybegynder
28. juli 2001 - 12:16 #22
Hent evt. den på Opera.com - den er gratis med reklamer så vidt jeg husker.

Og du siger bare \"til\"
Reagerer jeg ikke herinde iløbet af en dagstid så \"bip\" eller mail mig
Avatar billede plaf Nybegynder
28. juli 2001 - 12:21 #23
Tak for det :o)

/Plaf
Avatar billede plaf Nybegynder
31. juli 2001 - 23:52 #24
Så har jeg fordelt point!

Allermest havde jeg lyst til at give samtlige point til jkmedia, der gav siden karakteren 10@10....men så får jeg nok aldrig nogen seriøse svar på spørgsmål i denne kategori i fremtiden!

Da smag og behag som bekendt er forskelligt, har jeg i stedet valgt at fordele pointene, så dem (JakobA og annikadk), der har arbejdet hårdest på sagen får flest point.

Håber det er tilfredsstillende for alle!

Endnu en gang tak for jeres brugbare svar - jeg arbejder videre!

-Og annikadk: Nu har jeg selv hentet Opera, så jeg kan teste siden.
Avatar billede jkmedia Nybegynder
31. juli 2001 - 23:54 #25
takker plaf, jeg synes det er fair nok!!
Avatar billede fomse Nybegynder
01. august 2001 - 00:05 #26
Tak her fra også....
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. august 2001 - 10:15 #27
plaf <<<

Fair nok. Takker for points ;)

::sunlock.dk::