Avatar billede mboi12 Nybegynder
02. december 2010 - 18:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Total sletning?

Hey... er der nogen herinde der kan fortælle mig hvordan man sletter et spil fuldstændigt fra computeren.. for altså selv hvis man sletter den fra kontrolpanelet er der jo stadigvæk "rester" tilbage af spillet... de eneste steder jeg selv går ind og sletter ting efter at køre uninstall er i c drevet inde på programmer og inde på prefetch mappen i C:/WINDOWS/Prefetch...

men der må være andre filer omkring fra spillene fordi hvis jeg installere det igen er der altid nogen ting den husker fra da jeg sidst spillede det..

Så hvordan sletter man et spil 100% fra sit system?
02. december 2010 - 18:37 #1
... der vil let være 'rester' efter ethvert program/spil på en M$ Windows Computer...

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html - brug Free version. Og Punkt 4 i afinstalations menuen.

samt

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

Så er du et pænt stykke videre... Den kombination er altid med i min 'standard' pakke...
Avatar billede mboi12 Nybegynder
02. december 2010 - 18:59 #2
Jeg har  lige kørt den der ccleaner... ville lige høre omkring den der menu der hedder værktøjer.. i den er der noget der hedder "drev rens" hvor jeg kan rense mit c drev.. men sådan som der står i beskrivelsen lyder det som om at den sletter alt i drevet.. gør den det, eller fjerner den bare de overflødige filer?
02. december 2010 - 19:12 #3
... rens drev ... Overskriver "frit"/"slettet" område på hardisken med "000000", så der - teoretisk set - ikke kan genfindes noget der...
Har altså ikke noget som helst med det du oprindeligt beskriver ...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2010 - 19:34 #4
Når du har kørt med Revo og CCleaner, kan du jo prøve at scanne for evt filer ref. til dit spil. Kommer der noget frem, skal filerne slettes. Men slet dem ved at overskrive filerne.
Til dette kan bruges Eraser.
http://eraser.heidi.ie/
Har du Eraser installeret kommer den også til at ligge i højreklik menu, og alle filer kan slettes herfra.
Nogle filer der kan være i brug, spørger programmet om disse skal slettes ved næste genstart. Skal filen slettes siger du ok.
PS.Har du slettet med Eraser kan filerne IKKE gendannes.
Så er du advaret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2010 - 20:52 #5
Jeg undrer mig lidt over hvorfor der ikke er foreslået at tjekke om mappen, spillet har været installeret i, blev slettet da uninstall blev kørt?

Tit er det jo sådan at spil, 1. gang de startes og når der gemmes, opretter filer der ikke var med i installationsprogrammet, så naturligvis slettes disse ikke, da uninstall jo ikke ved at disse eksisterer :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2010 - 08:45 #6
Nemlig john, og det er også derfor jeg anbefaler at scanne pc efter for filer efter at revo og CCleaner har været der.
Se #4
Avatar billede mboi12 Nybegynder
06. december 2010 - 00:26 #7
Jeg tror jeg har fået løst problemet.. Kan du lige skrive som svar karise_larry
06. december 2010 - 06:23 #8
"Man skal ikke 'tro' - man skal vide" *G*
Avatar billede mboi12 Nybegynder
06. december 2010 - 17:58 #9
Hehe... ja men så tror jeg at jeg ved det ;)