Avatar billede djqck Nybegynder
02. december 2010 - 17:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Nvidia Driver eller grafikkort

Når jeg startere min nye INNO3D Geforce 8800 GTS så starter pc fint men efter få minutter så bliver skærmen sort får få sekunder og bageefter tænder skærmen igen og så står der at "Nvidia windows kernel mode driver version 260.99 stopped responding" og den bliver ved og ved Hjælp mig
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 17:45 #1
Fjernede du den gamle grafikdriver, før du satte din nye 8800GTS i?

Er der gule udråbstegn i Enhedhåndtering?
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 17:51 #2
Og hvilken computer har du?
Avatar billede djqck Nybegynder
02. december 2010 - 18:26 #3
jeg havde en radeon x600 der var ikke nogen ati drivers  og der er ingen udråbstegn og jeh har en hp a6655sc
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 18:44 #4
#3.

Så vidt jeg kan se, har din HP kun en 300W strømforsyning. Dit nye 8800GTS kræver en større på min. 400, så det er nok der, problemet ligger.
Avatar billede djqck Nybegynder
02. december 2010 - 18:51 #5
skal jeg så anskafe mig en større strømforsyning :)
Avatar billede djqck Nybegynder
02. december 2010 - 18:54 #6
jeg har også en Nvidia geforce 8800 GTX kunne du sige hvor meget strøm den skal bruge
Avatar billede djqck Nybegynder
02. december 2010 - 18:56 #7
så har jeg fundet en strømforsyning kan dy fortælle mig om den passer til min pc http://www.shg.dk/Stroemforsyning/Inter-Tech-EPS-550W-Ultra-Silent-2207450.html
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2010 - 19:44 #8
Det er svært at finde nøjagtige specifikationer på din computer, så jeg tør ikke garantere noget. De 300W, jeg omtaler i #4 er noget, jeg har læst i en debat om din HP.

Nvidia anbefaler en PSU på minimum 450W til 8800GTX. Når de skriver sådan, ville jeg finde en på 550W, så den strømforsyning, du linker til, burde være OK.

Hvorfor skifter du grafikkort? Var der problemer med det oprindelige, og hvilket grafikkort var det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2010 - 20:44 #9
450 Watt er for at være på den sikre side.
Det kort kan sikkert køre med mindre.

Kig her: http://news.softpedia.com/news/8800GTX-Power-Analysis-40450.shtml
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2010 - 20:47 #10
Har et Nvidia GTS250 og her anbefaler Nvidia en 450 watt PSU.
Dog kører jeg med en 400 Watt PSU der kan levere de nødvendige Ampere for at trække kortet.

Vedr. dit valg af PSU:
Her er det sikkert som amen i kirken at pris og kvalitet hænger sammen! Dvs. Det er ikke sikkert den du har valgt kan levere "saft" nok til at trække kortet. Her skal du kigge specs.
Avatar billede djqck Nybegynder
03. december 2010 - 13:24 #11
okay Tak  Skriv et svar
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2010 - 13:40 #12
#11.

Jeg er enig med john_stigers i hans bemærkninger.

Jeg mener dog stadig, den PSU, du linker til, burde kunne klare jobbet, men for en sikkerheds skyld ville jeg lægge et par hundrede kroner oveni og gå efter en model, hvor man kan se specifikationerne.